Avatar billede holm4700 Nybegynder
09. januar 2007 - 21:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Formatering af harddisk..

Hej..

Jeg har en Toshiba bærbar med 2 partitioner. Linux og Xp er installeret. Min Xp er gået ned på den ene partition. Når jeg smider min Recovery disc i, spørger den om jeg vil formatere harddisken. Spørgsmålet er bare om det kun en xp partiotionen der ryger, eller hele harddisken. Vil jo gerne beholde min Linux.

Håber I kan hjælpe..
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2007 - 21:39 #1
jeg kan fortælle dig at min acer ved geninstallation kun formaterer C drevet, og lader mit D drev være.

Om det også vil forholde sig sådan ved dig er svært at sige, når du ikke giver flere oplysiniger.
Avatar billede holm4700 Nybegynder
09. januar 2007 - 21:44 #2
Tja.. Problemet er jo at jeg ikke har så mange oplysninger. Man kan vælge "Indstillinger":

"Klik på indstillinger for at vælge en partitionsstørrelse eller for at anvende den aktuelle første partition til gendannelse. Den aktuelle gendannelses partitionsstørrelse: Brug hele Hdd."
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2007 - 21:49 #3
hvis du har haft xp på den første partition, burde den ikke røre de andre.

du kan eventuelt lave et image af dit linux drev for en sikkerheds skyld.
Du kan hente gratis image værktøj her http://runtime.org/
Avatar billede holm4700 Nybegynder
09. januar 2007 - 21:56 #4
Okay... Takker. - Prøver at formatere.
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2007 - 09:42 #5
lukker eller accepterer svar ?
Avatar billede holm4700 Nybegynder
12. januar 2007 - 14:41 #6
Har fået styr på det.. Kom med et svar, så smider jeg 30point efter dig. tak
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2007 - 22:43 #7
lækkert takker.
Avatar billede holm4700 Nybegynder
12. januar 2007 - 22:44 #8
...