Avatar billede jalle76 Nybegynder
24. maj 2001 - 15:01 Der er 12 kommentarer og
5 løsninger

Gemme password til dial-up connection

Når jeg vil logge på internettet via dial-up connection bliver jeg spurgt om brugernavn og password (vist ikke noget nyt i det ;o). Der er desuden et afkrydsningsfelt, hvor man kan vælge at gemme passwordet. Hvis jeg vælger det virker det ikke næste gang jeg vil logge på. Det virker som om at det bliver overskrevet med noget andet. Jeg har mistanke til at det eventuelt er mit win2k password. Hvordan løser man det sjask?
Avatar billede osj Nybegynder
24. maj 2001 - 15:53 #1
Du skal jo logge på med samme bruger for ellers vil den ikke genmme passwords.
Avatar billede jalle76 Nybegynder
24. maj 2001 - 20:14 #2
Det kan da ikke passe at mit brugernavn og password til win2k skal være det samme som til min ISP?
Avatar billede qzar Nybegynder
24. maj 2001 - 20:17 #3
Nej men lad os nu sige at du har 2 bruger i din win2000 den ene hedder administrator og den anden hedder jonas. Du plejer at bruge administartor og password i dín dial op er derfor gemt for det har du nemlig sat den til. Hvis du så en dag logger ind på brugeren jonas har den ikke gemt passwordet for det har du ikke sat den til det har dun jo kun gjort på administrator!!

-jonas
Avatar billede osj Nybegynder
26. maj 2001 - 01:33 #4
Lige netop
Avatar billede qzar Nybegynder
26. maj 2001 - 01:38 #5
:-)
Avatar billede jalle76 Nybegynder
26. maj 2001 - 09:49 #6
Hvis jeg nu er logget ind som Jonas. Er det så ikke muligt at få den til at gemme passwordet? Skal man have specielle rettigheder?
Avatar billede qzar Nybegynder
26. maj 2001 - 11:19 #7
Det ved jeg faktisk ikke men hvis det er dig der administrerer computeren kan du bare logge ind som administrator og give jonas administrator funktioner få den til at gemme passwoordet og derefter fjerne funktionerne igen!:-)

-JOnas
Avatar billede jalle76 Nybegynder
26. maj 2001 - 19:19 #8
\"Jonas\" har administratorrettigheder, men kan stadig ikke gemme passwordet.
Avatar billede qzar Nybegynder
26. maj 2001 - 19:24 #9
Hvordan prøver du at få den til at gemme password??! tag evt et screenshot!
Avatar billede jalle76 Nybegynder
26. maj 2001 - 19:30 #10
I dial-up dialogboksen skal jeg taste brugernavn og password. Der er samtidig et afkrydsningsfelt, hvor jeg kan vælge at gemme passwordet. Jeg har også prøvet at gøre det via Dial-up connection indstillinger.
Avatar billede timbreuning Nybegynder
27. maj 2001 - 15:10 #11
Hvis du bruger IE kan du i Tools, Internet Options, Connections (Forbindelser) definere hvilket nummer, userid og password du ønsker at benytte. Og hvis du sætter den til altid at benytte din DEFAULT vil den altid gøre dette. Måske er IE bedre til at huske userid og pw.
Avatar billede jalle76 Nybegynder
27. maj 2001 - 18:31 #12
Har prøvet - dur heller ikke.
Avatar billede osj Nybegynder
28. maj 2001 - 09:40 #13
Når du har skrevet dit Brugernavn og password skal du ringe op og få en forbindelse hvis du ikke får denne forbindelse gemmer den de gamle oplysninger.
Avatar billede jalle76 Nybegynder
28. maj 2001 - 22:52 #14
Jamen, det mener jeg at jeg gør hver gang. Altså indtaster brugernavn og password, afkrydser at jeg gerne vil gemme passwordet, ringer op og for forbindelse. Næste gang er det ikke passwordet der står der.
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
01. juni 2001 - 17:31 #15
Kan du ringe op med det password den selv angiver ?
Win2k viser flere stjerner end der er tegn i dit password.
I Win95-98 kunne man også have det problem. har var en af løsningerne at fjerne netværk via modem og geninstallere det igen
Avatar billede jalle76 Nybegynder
01. juni 2001 - 18:33 #16
Hmm, hvordan får I andre nogle point? Kan jeg ikke dele flere ud end dem jeg har sat på opgaven?
Avatar billede jalle76 Nybegynder
01. juni 2001 - 18:35 #17
Nu går det da helt galt??? Nå, men I skal alle have tak for hjælpen. Jeg skrev passwordet ind via InternetOptions -> Connections og det virker. I Dial-Up dialogboksen er der for mange stjerner, men det er ok - skulle der være andre med samme problem.