Avatar billede vittoriani Nybegynder
24. maj 2001 - 14:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Flere ip addresser til samme netværkskort

jeg har fået at vide at det er muligt at tildele flere ip adresser til samme netværkskort ved at rette i registreeringsdatabasen. Men hvordan gør man??
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2001 - 14:49 #1
Ikke hvis du bruger windows ME ellers er der ingen problemer med det.
Avatar billede zeth Nybegynder
24. maj 2001 - 14:51 #2
*lytter med*
Avatar billede -onslow- Nybegynder
24. maj 2001 - 14:52 #3
Du skal bare oprette flere TCp/ip protokoller
og for ver Protokol du har kan du have en IP
Avatar billede vittoriani Nybegynder
24. maj 2001 - 14:53 #4
Det drejer sig om win95, og spørgsmålet gik på hvordan man gjorde, ikke på om det kunne lade sig gøre!
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2001 - 14:54 #5
Lige som du opretter den første protokol, så fortsætter du blot med opret og opret igen og igen, og udfylder protokolderne, så skulle det være fjong.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2001 - 14:57 #6
Det er rigtig hvad jeg svare i første sprøgesmål under den forudsætning, som du har stillet spørgsmålet. Jeg havde svaret på en anden måde, hvis du havde fortalt, at det var windows 95 det drejede sig om. Du for dog problemer med socks overførsler på 95, da de protokolder skal opdateres, og det er ikke altid lige nemt. icq bruger bl.a socks 4-5 port 1080.
Avatar billede riversen Nybegynder
24. maj 2001 - 14:59 #7
vittoriani: hvis nu det ikke kunne lade sig gøre var der vel ingen som kan fortælle hvordan man gør...men selvfølgelig er det ikke winme du har når du stiller spørgsmålet under win95/98
Avatar billede makse Nybegynder
24. maj 2001 - 15:00 #8
Avatar billede vittoriani Nybegynder
24. maj 2001 - 15:01 #9
Det kan man ikke. problemet er at jeg har adsl og en router der oversætter indgående trafik på port 80 til en ip adresse mens den oversætter indgående trafik på port 21 til en anden adresse. derfor virker webserver og ftp-server ikke medmindre netkort accepterer flere ip adresser
Avatar billede makse Nybegynder
24. maj 2001 - 15:02 #10
I windows 98 gør man sådan her.

Start Regedit. (Tryk start - Kør > Regedit)
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/
Services/Class/NetTrans/0000 eller 0001 der hvor der f.eks. står IPAddres=192.168.1.3

Det retter du så til 192.168.1.3,192.168.1.4 og IPMask retter du på samme måde.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
24. maj 2001 - 15:04 #11
Højreklick på Andre Computere og vælg Egenskaber.
Klick på Tilføj.
Klick på Protocol og Tilføj
Klick på Microsoft og TCP/IP og Har diskette.. og fodrer den med driveren..

Derefter skal du sikkert genstarte.

Defter højreklikker du på Andre Computere og vælger Egenskaber.
Bladrer ned og finder TCP/IP -> netkort og angiver en IP adresse

Dette gør du for begge/alle TCP/IP protocoller til netkortet du har.
Og hver Protocol skal have hver sin IP adresse for at have flere IP adresser til et og samme netkort.
Avatar billede makse Nybegynder
24. maj 2001 - 15:14 #12
Takker for point. :)
Avatar billede rickypriv Nybegynder
24. maj 2001 - 15:15 #13
Ja, det sgu vist ved at være en vane sag hva Makse..? :o)
(Kikker på top 10)