Avatar billede nbaek Nybegynder
09. januar 2007 - 14:39 Der er 6 kommentarer

Databasen eller objektet er skrivebeskyttet og kan ikke opdateres

hej eksperter

Nu har jeg kigget lidt på allerede oprettede sp. med ovenstående fejlkode, men jeg kan sgu ikke få det til at funke....

Jeg har ISS lokalt på min maskine, og det har fungeret ok indtil nu.

jeg får denne fejl kode :

Tekniske oplysninger (for supportteknikere)

Fejltype:
Microsoft JET Database Engine (0x80040E09)
Databasen eller objektet er skrivebeskyttet og kan ikke opdateres.
/Fbasen/admin/ret_menu.asp, line 43

Hvad skal jeg gøre...
Avatar billede kalp Novice
09. januar 2007 - 16:59 #1
prøvet at højreklikke på databasen og fjerne flueben i skrivebeskyttet eller read only?

og sørg for databasen ikke er åben.. dvs. ingen andre programmer bruger den.
har du den f.eks åben i Access så kan du ikke opdatere den.
Avatar billede nbaek Nybegynder
09. januar 2007 - 21:58 #2
der er ikke flueben i skrivebeskyttet, og databasen er ikke åben....

har erfaret at det er alle mine sider der ikke kan opdatere...

kan det være nogeti access eller iss der blokerer ?

bruger office 2003
Avatar billede nbaek Nybegynder
09. januar 2007 - 21:59 #3
...med sider mener jeg de websites jeg har lavet der ligger på min pc... jeg kan ikke ændre i menuerne via cms, men de har virket før
Avatar billede kalp Novice
09. januar 2007 - 22:34 #4
Der hvor du åbner din db...

rs.Open

har du en der hedder "adOpenForwardOnly"
der? hvis ja så slet den og tilføj
"adOpenDynamic"

istedet
Avatar billede nbaek Nybegynder
10. januar 2007 - 10:19 #5
skriv er svar kalp, så får du point
Avatar billede kalp Novice
10. januar 2007 - 10:32 #6
Glad for det virkede;o)