Avatar billede alj Praktikant
24. maj 2001 - 14:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Aut åbning, udskrivning og derefter lukning

Hej
jeg har et bibliotek der indeholder mange *.txt filer (ca 100 stk). Dem skal jeg have udprintet i /fra WORD IKKE Notepad. (Det er ikke altid jeg i forvejen kender dokumentets navn.) Hvordan gøres dette automatiseret via makro.
Avatar billede kol Nybegynder
24. maj 2001 - 16:06 #1
Du behøver ikke en makro!
Gå ind i Word / Filer / Åbn, hér finder du frem til placeringen af de mange filer. Markér dem alle og tryk på højre museknap, i menuen, der fremkommer, vælger du \"udskriv\", og alle filerne printes ud.

Hilsen KOL
Avatar billede alj Praktikant
25. maj 2001 - 01:10 #2
tak for beskeden, men det er desværre ikke hvad der sker. Når jeg gør som anført for jeg kun ca. de første 4-5 filer udskrevet, så desværre - det er ikke godt nok
mvh
alj
Avatar billede danny.lennert. Nybegynder
25. maj 2001 - 22:26 #3
Han er faktisk ikke helt på vildspor! Sørg for at tjekke at der er papir nok i printeren (og at det sidder rigtigt vel at mærke.
Gør derefter nøjagtigt som KOL sagde...dog skal du instille printeren  i Word til at skrive alle sider og at det skal være fra 1 - 100!
Hvis dette ikke virker erdet fordi der ikke er mere blæk i printeren eller at der simpelhen er en fejl i printeren!
MVH Danny
Avatar billede danny.lennert. Nybegynder
25. maj 2001 - 22:32 #4
...Man kan også gøre noget helt andet...man kan lave en BAT fil med kommandoen RENAME *.TXT *.DOC og køre denne fil i mappen med TXT dokumenterne!
Denne komando laver alle TXT dokumenter om til WORD dokumenter!
MVH Danny
Avatar billede alj Praktikant
27. maj 2001 - 18:50 #5
tak for det sidste forslag, men desværre, det virker heller ikke. Jeg kan åbne 3-4 filer og udskrive dem, men så stopper \"festen\" igen, så jeg tror nok alligevel at jeg behøver en makro der åbner-udskriver-lukker for at det kan lade sig gøre.
mvh
alj
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2001 - 11:55 #6
Det er ikke nødvendigte at åbne filerne før udskrivning, det burde være nok at gå i Filer Åbn og mærke alle filerne op, og derefter trykke på højre musetast og vælge Udskriv - så skulle alle filerne blive udskrevet uden at blive åbnet.
Hilsen AMH
Avatar billede alj Praktikant
28. maj 2001 - 11:59 #7
amh
tak for kommentaren, men stadig - jeg har forsøgt - og det virker ikke, hvor en evt fejl hos mig ligger ved jeg ikke, men det er testet på 2 forskellige pc-ere, så........ - derfor tror jeg stadig på at det kun kan løses via en makro der åbner-printer-lukker hver enkelt fil.
mvh
alj
Avatar billede michaelprehn Nybegynder
28. maj 2001 - 12:33 #8
Hvis du går ind i:
denne computer - vis - indstillinger - filtyper
og finder filtypen .TXT kan du tilføje en ny kommando : \"Print med Word\"
når du højre-klikker på en eller flere markeered .txt filer vil du få menuvalget \'Print med Word\' med nedenstående indstillinger vil den så åbne - printe - lukke

Indtillingerne til denne kommando finder du under
filtypen .DOC (Microsoft Word-document)

Mine indstillinger var :

Action:
-------
Print med Word

Application used to perform action:
-----------------------------------
\"C:\\Programmer\\Microsoft Office\\Office\\Winword.exe\" /x

USE DDE
Felterne under DDE indeholdt:

DDE message
[REM _DDE_Minimize][FileOpen(\"%1\")][t=IsDocumentDirty()][FilePrint 0][SetDocumentDirty t][DocClose]

Application
WinWord

DDE application not running
---------------------------
[FileOpen(\"%1\")][FilePrint 0][FileExit 2]

Topic
-----
System

Avatar billede alj Praktikant
29. maj 2001 - 15:12 #9
jeg skal lige have fundet ud af point-fordeling i dette system - øjeblik