Avatar billede don_r Nybegynder
09. januar 2007 - 11:50 Der er 3 kommentarer

Load balancer

Hej Eksperter

Er der nogle der ved hvilken jeg skal købe m.m.

Jeg har brug for at load balance mellem 2 webservere. Så til det har jeg brug for en firewall eller lign der kan loadbalance.

Den behøver ikke at være super inteligent, bare at den kan finde ud af Round Robin og ikke sende requests en der er gået ned.

Jeg ved at jeg kan købe min egen server og installere ting på den som kan det samme, men det har jeg ikke lyst til :o) Og jeg ved også at man kan lave noget tilsvarende i DNS, men der er problemer hvis den ene server er nede, kan nogle stadig tilgå den m.m.

Ud over det har jeg følgende "krav" i prioteret rækkefølge
1. billig
2. skal ikke være rackmonteret, dvs. helst ikke særlig stor
3. stabil

Derudover kunne det være lækkert hvis man senere kan købe en tilsvarende og lave noget nice fallback hvis den fejler.

Er der nogen der har nogen ide og hvad der er godt m.m
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2007 - 17:24 #1
Hej

Du skriver ikke så mange detaljer omkring setuppet - blot at der er tale om webservere. Er det Linux eller Windows? Er dataene placeret et sted så de er tilgængelig fra begge maskiner? (shared storage) - kræves der databaseadgang fra dine webapplikationer? I så fald hvilken DBM - og hvor er denne placeret? på samme maskine, eller? :-)
Avatar billede don_r Nybegynder
09. januar 2007 - 18:45 #2
Hej

Dataen er delt, så det eneste jeg har brug for at forwarde requestene fra en load balancer.

Det begvedliggende er linuxwebservere med apache, database er mulit master replikeret og  de deler diske på en array.
Avatar billede don_r Nybegynder
09. januar 2007 - 18:46 #3
mulit = multi