Avatar billede jv Nybegynder
24. maj 2001 - 14:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

\"spids\" cirkel

Er der nogen der kort kan forklare mig hvordan man i Adobe Photoshop kan lave en \"spids\" cirkel.

Et eksempel på hvad jeg mener er loget på http://www.sadolin.dk/

På forhånd tak.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
24. maj 2001 - 14:14 #1
det er vel  bare 2 halv cirkler der er sat samme...??
Avatar billede jv Nybegynder
24. maj 2001 - 14:17 #2
Jeg har forsøgt mig en del frem, men jeg ender altid med en \"rund\" slutning på den og ikke en spids.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. maj 2001 - 14:30 #3
Det skal ku\' la\' sig gøre!

Det kan være at Prodic ser spørgsmålet, jeg tror han kan svare på det!

Se på hans side www.prodic.dk
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. maj 2001 - 14:31 #4
Men er 10 point ikke lidt lidt?
Avatar billede jv Nybegynder
24. maj 2001 - 14:35 #5
Jeg ved ikke om det er for lidt. Gik udfra det var meget nemt og har ingen point at give af lige nu.
Avatar billede theartist Nybegynder
24. maj 2001 - 14:44 #6
løsningen er som gizmo-gizmo siger det at sætte to halvcirkler sammen. For at de begge bliver lige store, så laver du et layer laver smal aflang cirkel og fylder den ud med farve. Så kopierer du layeret ved at trække det ned på knappen der ligner et bøjet stykke papir. så dkal du slippe cirklen image>>rotate canvas>> flip vertical så skærer den øverste halvdel over med dit rektangulære select tool og det samme gør du med cirklen på layeret nedenunder, her skærer du bare bunden af cirklen over, så samler du dem og så skulle du have denne lidt mærkelige cirkel du efterspørger...
Avatar billede prodic Mester
24. maj 2001 - 14:45 #7
Du laver 2 ovaler med dit marquee-værktøj.
Lav dem på hver sit layer.
Lav så en firkantet selection, og flyt den op til ca. halvdelen af den ene af dine ovaler.
Slet så indholdet af den nye selection.
Brug derefter Move-værktøjet, til at tilpasse/placeringenformen på de 2 figurer.

Det skulle gerne være det.
Avatar billede prodic Mester
24. maj 2001 - 14:46 #8
Godt at se vi er enige TA. :-)
Avatar billede theartist Nybegynder
24. maj 2001 - 14:46 #9
det blev noget rod, prøver igen, hip hurra for ikke at læse sine indlæg igennem:

løsningen er som gizmo-gizmo siger det at sætte to halvcirkler sammen. For at de begge bliver lige store, så laver du et layer. Herefter laver du en smal aflang cirkel og fylder den ud med en farve. Så kopierer du layeret ved at trække det ned på knappen der ligner et bøjet stykke papir. så skal du \"flippe\" cirklen: image>>rotate canvas>>flip vertical... så skærer du den øverste halvdel over med dit rektangulære select tool og det samme gør du med cirklen på layeret nedenunder - her skærer du bare bunden af cirklen over, så samler du dem og så skulle du have denne lidt mærkelige cirkel du efterspørger...

Avatar billede theartist Nybegynder
24. maj 2001 - 14:47 #10
der er du jo igen :-) ja man må sige at den var vi ret enige om!
Avatar billede prodic Mester
24. maj 2001 - 14:51 #11
TA->Enighed gør stærk - ellers sådan noget. :-)