Avatar billede bso Praktikant
08. januar 2007 - 21:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

iPod Nano Silver - Hvordan adskildes denne ?

Hej Eksperter
Jeg har en Ipod Nano silver type A1137 4Gb hvor HT stikket er defekt.
Jeg er selv radiomand, men mangler info om hvordan et sådan dyr adskildes.  Er der nogen med en sådan viden ???
hilsen
ZikZak
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. januar 2007 - 11:41 #1
http://repair4player.org/disassembly_apple.html  her burde der være instruktioner
Avatar billede bso Praktikant
10. januar 2007 - 20:37 #2
Tak for svaret, det var det.
Kan du også fortælle hvor jeg kan købe en ny jackbøsning ?
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. januar 2007 - 14:38 #3
øhhh desværre men prøv google, der fandt jeg linket til ipod adskillelse.. GOOGLE is your friend :) ellers så skriv, så skal jeg se om jeg kan finde noget. Prøv evt en lokal elektriker
Avatar billede bso Praktikant
11. januar 2007 - 23:15 #4
Der er afgjort ikke tale om Service af nogen art når man taler om Apple, og da slet ikke når man taler om Ipod.
Deres hjemmeside er helt håbløs, man bliver guidet i rundkreds uden nogen for for mulighed for at købe reservedele.
Hvis man vil gøre brug af service, kræver dette en mindstebetaling uanset om produktet kan repareres eller ej.
Den omtalte reservedel findes ikke i Danmark, så hvis jeg indsender produktet kan jeg kun få dette retur i urepareret stand, mod at betale grundbeløbet  -  Glem det - Aldrig mere Apple.
Venligst
ZikZak
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. januar 2007 - 14:39 #5
pk, det lyder fandme trist, har nemlig lige selv købt en nano 8gb
:(
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. januar 2007 - 23:22 #6
Man kan ikke købe reservedele gennem Apple - det skal ske gennem en af deres service partnere, f.eks. Infocare.
Avatar billede bso Praktikant
13. januar 2007 - 01:51 #7
Hej John
Det er netop Infocare, Experten, og Apple Sverige, som oplyser der ikke findes reservedele til iPod udover batterier.
Køber man en sådan i danmark og den er 2 år og en dag, så er det affald.
Køber man en sådan i udelandet og den bliver 1 år og en dag, så er det affald.
Hvis den altså får en fejl - En sådan arrogance er helt uacceptabelt.
Tak for kommentarene, jeg slutter her.
Hilsen
ZikZak
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. januar 2007 - 19:52 #8
Det er så helt ikke korrekt - der findes reservedele, men der er dele hvor Apple har afgjort at det bedre kan betale sig at købe en ny eller at bytte :)

Dette er info fra Infocare/Apple.
Avatar billede team-temp Nybegynder
13. januar 2007 - 19:58 #9
Generalt stinker deres suport meget..

Meget med deres fladskærme i bærbar og almindelig..
Fejl i bundkortet "siger" de..

Koster 1500-5000 kr, at få lavet, og man skal selv betale for at de lavede en productions fejl..

Apple fra en skala på 1/10 - 1.

Mvh Temp