Avatar billede ohrt Nybegynder
08. januar 2007 - 19:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kun ensfarvet baggrund

Jeg har et lidt mystisk problem. Min Windows Desktop-baggrund er "låst fast" til at være hvid. Jeg har tidligere haft flere fotos som baggrund.

Under Display Properties / Desktop er hele området Background inaktivt gråt, og kun knappen Color er valgbar.
Her kan jeg nogle gange få lov at ændre farve; jeg prøvede lige at ændre til sort, og det gik OK. Så tilbage til hvid, men det fik kun indflydelse på kanten omkring ikonerne; resten af baggrunden er stadig sort.

Hvis jeg sætter et baggrundsbillede via f.eks. Explorer eller IrfanView, får jeg ingen fejlmeddelelse - det virker bare ikke.

Og ja, jeg har genstartet 117 gange, og ja, alt er uptodate jf. Windows Update.
Avatar billede 7degreez Praktikant
08. januar 2007 - 19:56 #1
hmm er det ikke fordi dit active desktop er slået til?
Avatar billede ohrt Nybegynder
08. januar 2007 - 20:06 #2
Måske, men det har jeg aldrig haft bøvl med før. Hvor slukker jeg for lortet?
Avatar billede hmann Nybegynder
08. januar 2007 - 20:40 #3
1) højreklik på dit skrivebord og vælg "Egenskaber"
2) vælg fanebladet "Skrivebord"
3) tryk på knappen "Tilpas skrivebordet..."
4) vælg fanebladet "Web"
5) sørg for der ikke er kryds ud for nogle websider i ruden "Websider"
6) tryk ok et par gange til du er tilbage på skrivebordet
Avatar billede ohrt Nybegynder
08. januar 2007 - 20:49 #4
Desværre, der er ingen krydser i noget derinde, så Active Desktop er ikke slået til. Det må altså være noget andet, der låser.
Avatar billede milter Ekspert
08. januar 2007 - 21:11 #5
Har du i den seneste tid fået pop-up advarsler om, at din computer ikke er tilstrækkeligt sikret, og at du bør installere et eller andet antivirusprogram?
Avatar billede vejmand Juniormester
09. januar 2007 - 07:55 #6
Prøv evt. med en systemgendannelse:
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede ohrt Nybegynder
29. januar 2007 - 21:34 #7
Systemgendannelse er frakoblet (et eller andet program krævede det).
Avatar billede ohrt Nybegynder
29. januar 2007 - 21:35 #8
Til milter: Nej, jeg har ikke fået usædvanlige meddelelser. Har PC-Cillin kørende og desuden AVG på test.
Avatar billede milter Ekspert
30. januar 2007 - 17:17 #9
Du skriver:  "Systemgendannelse er frakoblet (et eller andet program krævede det)."

Jeg har aldrig hørt om, at et godartet program kræver frakobling af systemgendannelse. Det kan skyldes virus.

Jeg vil foreslå, at du kigger på linket herunder:

http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Når du har lavet en hijackthis log kan du poste den her på Eksperten i kategorien "Sikkerhed".
Avatar billede ohrt Nybegynder
31. januar 2007 - 17:36 #10
Hej alle
Jeg fandt svaret på følgende adresse; det var resterne af en ellers renset spywareinfektion.
http://www.computing.net/windowsxp/wwwboard/forum/137712.html
Avatar billede ohrt Nybegynder
31. januar 2007 - 17:38 #11
Hey, hvordan er det jeg lukker spørgsmålet?
Avatar billede vejmand Juniormester
31. januar 2007 - 17:55 #12
Send selv et "Svar" nu du selv løste problemet.
Herefter markerer du dit navn i den boks der fremkommer nederst til venstre, og klikker på "Accepter"
Så er spørgsmålet rigtig lukket.  :-)
Avatar billede ohrt Nybegynder
04. februar 2007 - 12:01 #13
Svar herover
Tak, vejmand