Avatar billede edj Nybegynder
08. januar 2007 - 18:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med ny PC

Hej,

Jeg har lige investeret i ny PC. Intel duo core 2, 1.83 2GB ram, 128MB Gforce 7900 osv ...

Jeg har installeret windows XP, Office 2003 og to spil - alle sammen selvfølgelig originale!

Af en eller anden grund, er den idag, efter 1 uge uden problemer, begyndt at have et konstant CPU forbrug mellem 25% og 50% - uden at et eneste program kører. Der står bare, i Joblisten, at den aktive systemproces er 99 CPU. Dette gør, at computeren hakker hvis jeg prøver at spille f.eks. Rome - Total war, hvilket den burde kunne trække...
Hvis jeg lader computeren stå, uden at starte nogle programmer, sænker CPU-brug sig dog over 15-20min til ca 10%.

Men stadig er det ikke tilfredsstillende...

Jeg har ingen ide om hvad problemet kan være...

Håber nogen kan hjælpe!
Avatar billede durany Nybegynder
08. januar 2007 - 19:03 #1
hmm hvilke processorer er det som bruger alle de %??

hmm prøv og tast  ctrl alt delete 1 gang og klik på processore og så på hukommelses forbrug.. sådan så den proces som bruger mest kommer øverst og hva hedder den... er det kun 1 process der bruger meget eller er det fordelt??
Avatar billede hcma Novice
08. januar 2007 - 19:04 #2
aktiv systemproces = ledig kapacitet
du må kunne se i joblisten hvad som æder forbrug
Avatar billede edj Nybegynder
08. januar 2007 - 19:10 #3
Firefox som er åbent nu bruger selvfølgelig en del: 80 MB, Antivirus - McShield 29MB, RTHDCPL 26MB (det har jeg INGEN ide om hvad er)...

Det mærklige er, at nu er CPU bruget stille og roligt faldet tilbage ned på ml 2-10%...

Tager det bare lang tid for den at "få ro på" efter den bliver statet op? Nej vel?

Det underlige er, at den pludselig bare gik i selvsving med at hakke midt i et spil...
Avatar billede edj Nybegynder
08. januar 2007 - 19:25 #4
... altså det er hukommelsesforbruget...
08. januar 2007 - 19:45 #5
... du har ikke nævnt noget om M$ ServicePack + WindowsUpdate ?
Avatar billede edj Nybegynder
08. januar 2007 - 19:50 #6
jeg har kørt SP2 samt alle updates...
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
09. januar 2007 - 09:39 #7
RTHDCPL er det program som styre dit lydkort, har haft samme problem... afslut det nede i din menu linje, og så gå ned i kør og skriv "msconfig" og så under det faneblad som hedder "start" der ligger den der RTHDCPL den skal du fjerne det flueben fra.. og så genstart..