Avatar billede birthe88 Nybegynder
08. januar 2007 - 17:47 Der er 9 kommentarer

Problem med lyd efter virus

Hejsa ( ved ikke om spørgsmålet skal oprettes her, ret mig venligst hvis det er det forkerte sted )

Har et træls problem med afspilning af lyd i windows media player og Winamp efter at have haft virus. Pludselig dukker der en fejlmeddelse op fra windows, og jeg kan vælge at sende en fejlrapport eller undlade at sende. Når jeg så skal afspille en lydfil i fx winamp får jeg en fejlmeddelelse der lyder sådan her: Bad directsound driver, please install proper drivers or select another device in configuration. Error code 88780078

Nu bliver jeg så nød til at genstarte computeren for atter at kunne afspille lydfiler, indtil næste gang fejlmeddelelsen dukker op. Har prøvet at afinstallere drivere + lydkort i enhedshåndtering, hvorefter jeg genstarter og installere drivers igen, men fejlmeddelelsen dukker op igen hvorefter jeg skal genstarte for at kunne afspille lyd;/.

Har haft problemet for et godt stykke tid siden men det løste sig efter en formatering, synes bare det ville være ærgeligt at skulle formatere pga en ting som denne.

Bruger windows xp sp2
lyden er onboard ac97 på et asrock p4s61 bundkort

Giver 100 point til den der kan løse mit problem:)

På forhånd tak
Martin
Avatar billede mcgoat Nybegynder
08. januar 2007 - 18:20 #1
Har du prøvet at reinstallere DirectX?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
08. januar 2007 - 18:22 #2
Avatar billede birthe88 Nybegynder
08. januar 2007 - 18:36 #3
Har prøvet at installere directx igen, nu må vi se om problemet er løst, lader den stå tændt natten over for at se om fejlmeddelelsen kommer igen, og så giver jeg lige respons
Avatar billede mcgoat Nybegynder
08. januar 2007 - 18:39 #4
okaj :)
Avatar billede birthe88 Nybegynder
08. januar 2007 - 19:53 #5
Desværre er problemet endnu ikke løst:(
Avatar billede mcgoat Nybegynder
08. januar 2007 - 20:16 #6
Ser ud til der er andre der har samme problem i winamp. Hvis du kan engelsk så prøve at læse her om der skulle være noget: http://www.ozzu.com/ftopic24932.html
Avatar billede birthe88 Nybegynder
09. januar 2007 - 17:50 #7
Tror problemet er løst nu, fandt en løsning på ozzu.com som jeg er gået lidt videre på.

Nu skriver jeg hvordan jeg løste det så andre kan læse det hvis de skulle opleve samme problem.

Kontrolpanel->Administration->Tjenester->Scroll ned og find Windows Audio.
Højreklik Start den hvis den ikke er startet.
Derefter dobbeltklik
Vælg fanebladet genoprettelse

Så står der: Vælg computerens handling når tjenesten mislykkes
Første forsøg: Vælg Genstart tjenesten.

Sådan løste jeg mit problem, men er vidt forskelligt hva problemet er. Læg et svar mcgoat, så du kan få point.
Avatar billede birthe88 Nybegynder
09. januar 2007 - 18:46 #8
Problemet er dog stadig ikke løst 100% der kommer stadig den system fejl hvor jeg kan undlade at sende, men behøver nu ikke genstarte computeren
Avatar billede mcgoat Nybegynder
09. januar 2007 - 19:12 #9
Underligt problem. Behold bare point :)