Avatar billede hollaenderen Nybegynder
08. januar 2007 - 15:56 Der er 10 kommentarer

Min Maxtor harddisk virker ikke.

Jeg har lige købt en Maxtor Personal Storage 3200, 250gb. Da jeg satte den til første gang virkede den fint og jeg begyndte at overføre nogle programmer. Men så kunne jeg pludselig ikke se den inde på Denne Computer mere. Jeg prøvede at sætte den til nogle andre pc'er der står i huset, men når jeg sætter den til, står der "USB-enheden blev ikke genkendt".

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
08. januar 2007 - 16:05 #1
Er det SATA? evt prøv at skift den over på en anden
Avatar billede hollaenderen Nybegynder
08. januar 2007 - 16:10 #2
Ups undskyld glemte at sige det er en ekstern/bærbar harddisk :(
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
08. januar 2007 - 16:12 #3
Ah, mystisk, har du prøvet på en anden computer? evt anden USB port?
Avatar billede hollaenderen Nybegynder
08. januar 2007 - 16:21 #4
Ja og også andre USB porte.
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
08. januar 2007 - 16:26 #5
Evt prøv at tage disken ud og sæt den ind i computeren..
Kan være den controller i den boks er død..
Avatar billede hollaenderen Nybegynder
08. januar 2007 - 16:33 #6
Disk? Controller? Boks? hva mener du..? det er en ekstern Harddisk? :)
Avatar billede simlau Nybegynder
08. januar 2007 - 17:56 #7
Hvis den ikke virker nogle steder så gå ned og få den byttes, du skal IKKE begynde at skille den ad, så ryger garantien.

I følge købeloven er der omvendt bevis byrde det første ½ år, så det er dem der skal bevis at der ikke var fejl på den fra starten. Hvis du har testet den på mange computer syntes jeg bare du skal få den afleveret så du forhåbenlig kan få en ny der virker.
Avatar billede hansemde Nybegynder
09. januar 2007 - 12:12 #8
Byt din gamle harddisk ud med den nye. Læg Windows XP Home ind på den nye. Tag den ud igen og isæt den gamle. Sæt dit USB stik i, så tror jeg den virker! Slet evt Windows så den ikke optager plads på den nye disk. Det gjorde jeg med min nye Maxtor, som jeg heller ikke kunne finde i Denne Computer. PS! Husk lige at gå ind i bios'en og kontroller, at den har fundet den nye harddisk inden du lægger Windows ind.
Avatar billede hollaenderen Nybegynder
09. januar 2007 - 13:34 #9
Ja det virker..

tusind tak hansemde..

ps. gjorde faktisk som du sagde før du sagde det, men du skal
da have pointene alligevel ;)
Avatar billede monster-cs-gamer Nybegynder
16. juni 2007 - 00:12 #10
2 gode spørgsmål:
1 var det også en seagate ide disk der var i din såkaldte "maxtor" externe disk? det var der i min..
og er jeg bagud eller har du en tom extern disk "æske" liggene?