Avatar billede kimley Nybegynder
07. januar 2007 - 19:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor starte computeren sådan op?

Min nevø's computer er begyndt at starte op med denne melding:
Reboot and select proper boot device or insert boot device and press a key

Jeg troede det var hans harddisk der var ved at stå af den den tikkede ind imellem. Så jeg købte en ny og satte den til med styresystemet,men den gamle er så slave..Kan den lave balladen?
Avatar billede loppehund Nybegynder
07. januar 2007 - 19:22 #1
Tjek i BIOS om den står til first bootdevice CDROM.

De skal stå til harddisken (C)
Avatar billede kimley Nybegynder
07. januar 2007 - 19:26 #2
Min står nu til cd som first og second harddisk og third floppy..Jeg har ingen problemer
Avatar billede kimley Nybegynder
07. januar 2007 - 19:28 #3
Og hans har jeg lavet for 3 år siden og med samme indstillinger.. Så tror ikke det er det..
Men jeg kunne se at der er nogen der har været inde og rode i bios og så meget forstand på bios har jeg ikke.. KAn man ikke bare nulstille bios ved at tage batteriet ud i 24 timer?
Avatar billede haverslev Novice
07. januar 2007 - 19:37 #4
Prøv dette i BIOS:
Tryk på "Delete" knappen (DELL PC = F2) under opstart for at komme i Bios. Når du er inde i bios menuen, så tryk på F9 for load af default/optimized settings, klik herefter på F10 for at gemme/save (Y/J)
Avatar billede kimley Nybegynder
07. januar 2007 - 19:52 #5
Ok det vil jeg få ham til..Jeg sidder på sjælland og han i Farsø i jylland.
Sjovt nok virkede hans pc da jeg lige havde sat ny harddisk i,men da han kom hjem med den virkede hans usb mus ikke og så begyndte den igen at skrive det som jeg spørger om her..Men vi prøver lige dit haverslev
Avatar billede haverslev Novice
07. januar 2007 - 19:55 #6
He he sidder i Aars ;O)
Avatar billede c-holst Novice
07. januar 2007 - 23:06 #7
ville straks pille den gamle disk ud
Avatar billede rickypriv Nybegynder
08. januar 2007 - 10:03 #8
"Så jeg købte en ny og satte den til med styresystemet,men den gamle er så slave"

Hvis den gamle HD tikker, lyder det som om læsehovedet er gået (eller er ved at gå) i den ..
Pil den gamle ud - brug den ikke, da den kan påvirker stabiliteten på hele computeren.

Så skulle det virke.

NB. Hvis du indlæser BIOS default , kan du have slået USB support fra.
Avatar billede kimley Nybegynder
10. januar 2007 - 20:05 #9
Haverslev det hjalp skulle jeg hilse og sige..Nu kører hans computer igen.

Så point til dig
Avatar billede kimley Nybegynder
10. januar 2007 - 20:06 #10
Den gamle tikker ikke heletiden..Jeg hørte den blot lige et kort sekund... og var derfor på vagt. men vil da sige at jeg også anbefalede min nevø at pille den fra.
Avatar billede kimley Nybegynder
10. januar 2007 - 20:08 #11
haverslev kommer du med svar så jeg kan give point?
Avatar billede haverslev Novice
10. januar 2007 - 20:23 #12
Så gerne ;o)