Avatar billede delin Nybegynder
07. januar 2007 - 18:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Meget ustabil computer, et hav af BSOD's

Hej alle.

Jeg har gennem længere tid døjet med en række BSOD, dog er der ikke nogen entydigt i de BSOD's jeg får, de peger nærmest i alle retninger.

Her er et ekspempel på de BSOD's jeg får

"A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

A device driver attempting to corrupt the system has been caught. The faulty driver currently on the kernel stack must be replaced with a working version.

Så kommer der en lang smøre med hvis dette er første gang og check for nye drivere osv."

En anden BSOD jeg får er som følger:
"A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

SPECIAL_POOL_DETECTED_MEMORY_CORRUPTION

Så kommer der en lang smøre med hvis dette er første gang og check for nye drivere osv."

Jeg har prøvet en masse, opdateret alle drivere, kørt verifier, gået tilbage til en tidligere tilstand (virkede kort men gav blot en ny slags BSOD)

Når jeg startet min computer er der 2 problemer. Det ene er, at skærmen for det meste ikke fungerer, det virker som om der er et kommunikationsproblem, først efter flere genstarte vil den starte op. Det andet problem er, at lige når snart jeg trykker på powerknappen kommer der en vedvarende hyletone fra computeren indtil jeg genstarter... denne går dog også over efter flere genstart.

Jeg har ikke noget nyt hardware i computeren og har ikke installeret nye drivere forinden problemet opstod. Lige pt. kan jeg end ikke starte XP op, hvis jeg prøver en geninstallering resulterer det i 9 ud af 10 gange i en BSOD, hver gang med ny forklaring.

Jeg er meget i vildrede hvilket også kan læses af min beskrivelse af problemet. Jeg kan ikke forstå at det skulle være nogen hardware drivere, da jeg typisk får min BSOD før XP overhovedet starte. Er der nogen der har den fjerneste idé om hvad det kan være? Hardware problem? BIOS problem?
Avatar billede loppehund Nybegynder
07. januar 2007 - 18:16 #1
Prøv at tjekke dine RAM med dette http://www.memtest86.com/

Tjek dine RAM skiftevis
Avatar billede delin Nybegynder
07. januar 2007 - 18:41 #2
Nu har jeg ikke floppy drev, men jeg går udfra jeg kan teste med boot cd. Jeg prøver.
Avatar billede loppehund Nybegynder
07. januar 2007 - 19:15 #3
Der er en ISO
Avatar billede loppehund Nybegynder
07. januar 2007 - 19:16 #4
ISO images suitable for creating a bootable Memtest86 CDROM
Download - Memtest86 v3.2 ISO image (zip)
Download - Memtest86 v3.2 ISO image (gzip)
Avatar billede delin Nybegynder
07. januar 2007 - 19:22 #5
Nu har jeg prøvet memtest, den fandt ikke nogen problemer med RAM
Avatar billede loppehund Nybegynder
07. januar 2007 - 19:23 #6
Du kan umuligt ha prøvet at teste!
Det kan tage op til 12 timer, men normalt lader man det rulle et par timer.

Det er en ommer
Avatar billede delin Nybegynder
07. januar 2007 - 19:30 #7
Har nu prøvet igen, men jeg får simpelthen ikke lov til at gennemføre testen. Computeren genstarter hvis jeg overhovedet får lov til at boote.

Første gang jeg satte testen igang sad jeg ikke ved computeren, gik udfra at der ikke var problemer da jeg kom ind og den var genstartet.

Kort sagt, jeg kan ikke køre testen gennem lang tid, samme problem som når jeg prøver at geninstallere XP
Avatar billede loppehund Nybegynder
07. januar 2007 - 19:55 #8
Tror det er dine RAM. Hvordan sidder de. Altså hvordan er de sat
Avatar billede delin Nybegynder
07. januar 2007 - 20:01 #9
De sidder ikke anerledes end de har gjort igennem 1½ år hvor de har virket upåklageligt.

Men jeg kigger nærmere i morgen. tak for hjælpen indtil videre!
Avatar billede loppehund Nybegynder
07. januar 2007 - 20:07 #10
prøv at teste én blok af gangen
Avatar billede delin Nybegynder
07. januar 2007 - 20:46 #11
Jeg kiggede en ekstra gang på mine ram. Ved første berøring genstartede min computer som den tidligere har gjort ved opstart, muligvis trykkede jeg den ene 1 mm længere ind, men det kan være min fantasi. Lige nu kan jeg kommer upåklageligt in i safe mode command prompt, det var udelukket før. Nu prøver jeg at reparere min XP installation og ser hvordan det går inden jeg hopper ud i en memtest. Jeg melder tilbage i morgen med resultat.

Hvis rammen sad løst skylder jeg mig selv en dags arbejde og en gevaldig flovmand.
Avatar billede loppehund Nybegynder
08. januar 2007 - 10:10 #12
Husk at lukke her så
Avatar billede delin Nybegynder
08. januar 2007 - 16:20 #13
Det virker nu, rammen sad løst!