Avatar billede badmanden Nybegynder
07. januar 2007 - 18:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ASUS driver til Vista?

Hej eksperter

Håber virkelig at i kan hjælpe.
Jeg har installeret Windows Vista på min bærbare (Asus M2400N). Installationen er gået fint og det kører bare. På nær èn ting. Jeg kan ikke komme på nettet. I windows XP plejer der at komme en "popup" frem, hvor XP skriver at den har fundet de og de trådløse netværk i nærheden. Det gør den ikke nu. Jeg går ud fra at det er fordi driveren ikke er installeret, men når jeg forsøger det, skriver den bare at cd-rommen ikke er kompatibel med mit OS. Jeg har kigget på Asus` hjemmeside, men desværre uden held. Jeg er ikke den store IT haj, men håber nogle af jer har en løsning...
Avatar billede strych9 Praktikant
07. januar 2007 - 18:53 #1
Det er vist et Intel netkort der sidder i den, så du kan formentlig downloade en passende driver fra www.intel.com
Men du skal finde ud af hvilket kort det helt nøjagtigt er. Åbn device manager.
Avatar billede strych9 Praktikant
07. januar 2007 - 18:55 #2
Det lader til at være en første generations Centrino maskine, så det er enten Intel PRO/Wireless 2100 eller 2200. Sandsyneligvis samme driver på intel.com.
Har du fået den hjælp du skal bruge nu?
Avatar billede badmanden Nybegynder
07. januar 2007 - 19:37 #3
Tak for hjælpen. Jeg prøver lige og giver dig herefter besked/point
Avatar billede badmanden Nybegynder
07. januar 2007 - 20:04 #4
Så har jeg hentet driveren. Problemet er nu bare at når jeg forsøger at installere går den fint igang men vender derefter tilbage med "Not responding"!
Avatar billede badmanden Nybegynder
07. januar 2007 - 20:21 #5
Så virkede det pludselig. 1000 tak for hjælpen