Avatar billede pwn Forsker
07. januar 2007 - 16:36 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Out of range - signal timing

Jeg har geninstalleret en maskine. På en 19" skærm fungerer den som den skal, men sætter jeg en 15" på får jeg følgende meddelelse: "Out of Range 35,4 KHz og 43 KHz - change signal timing"
Opløsningen på grafikkortet er sat til 1024 x 768 og kun 16 mio farver. Det har fungeret før. Styresystem XP Prof.
Hvor ændrer jeg denne timing - det hjælper ikke at trykke på skærmens menuknap. Jeg har prøvet 3 forskellige 15" skærme (Alle Acer, men forskellige typer)
Avatar billede jul3 Nybegynder
07. januar 2007 - 16:49 #1
Prøv at starte din maskine op i fejlsikkertilstand med den skræm som virker.  Den har automatisk sat din skærmstørrelse til 800  x  600  (16 bit) så vidt jeg husker.  Skift så skærmen mens din maskine er i fejlsikkertilstand , og se om samme fejl kommer frem. hvis ja, kan det skyldes defecte skærme. Hvis nej , er det fordi dine skærme ikke kan kører den høje opløsning som du har sat din 19" til . du skal derfor ændre Hz funktionen ned til 60 hz.

Jul3
Avatar billede pwn Forsker
07. januar 2007 - 17:07 #2
OK, men hvor ændrer jeg frekvensen?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
07. januar 2007 - 18:32 #3
højreklik et sted på skrivebordet, og vælg egenskaber og derefter indstillinger.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
07. januar 2007 - 20:00 #4
tilføjelse til niels_hansen's kommentar:
klik på avanceret og fanen skærm

der kan du ændre frekvensen... :)
Avatar billede pwn Forsker
07. januar 2007 - 21:31 #5
Tak - send venligst svar, så fordeler jeg points.
mvh
paul
Avatar billede jul3 Nybegynder
08. januar 2007 - 11:19 #6
svar