Avatar billede blnielsen Nybegynder
24. maj 2001 - 12:21 Der er 4 kommentarer

linux firewall

er det normalt at man ikke kan sende files gennem icq og icuii bare fordi der er en firewall ?
vi har et lokalt netværk og bruger ipchain fra linux som firewall. har før haft teledk uden problemer. Skal der indstilles manuelt på firewall`en?
det er drøn ærgerligt man ikke kan bruge disse programmer.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
24. maj 2001 - 13:31 #1
du brude nok kunne sende filer gennem icq... problemet består i at modtage dem...
Avatar billede blnielsen Nybegynder
24. maj 2001 - 13:34 #2
det er nemt nok at sende filer,-men jeg kan ikke modtage dem
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. maj 2001 - 15:00 #3
Du kan sagtens både sende og modtage alle slags filer gennem en linux firewall, jo mere du vil have igennem den (herunder særligt ICQ) jo dårligere bliver sikkerheden. kik på http://www.sslug.dk/linuxbog, hvor du finder en bog (gratis) om sikkerhed, der kan du læse alt om linux og hente scripts m.m.

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede victor44 Nybegynder
20. juli 2001 - 12:24 #4
Prøv at se på www.linux.org
Der er lavet moduler til ICQ så det med filer kan komme til at fungere.

Men som BufferZone skriver, så går det ud over sikkerheden. Der er fundet flere sikkerheds huller i ICQ med netop fil overførelser som årsag.

Når i nu har en fast forbindelse så sæt dog en FTP server op med dedikerede brugere så kan i overføre filer herfra, uden at få folk fra internettet piller rundt på jeres lokale maskiner.
For det er i princippet det der foregår med ICQ filoverførsel.

God fornøjelse

LuF