Avatar billede pontus Nybegynder
24. maj 2001 - 11:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvad kan man bruge windows 2000 server til ??

Hvad kan man bruge windows 2000 server til,jeg har tænkt at ligge det ind ,men inden vil jeg gerne lige høre om nogen har prøvet at køre med det,og hvordan man bruger det.(giver det hurtig downloads eller oploads ??)jeg har en hurtig forbindelse derfor kunne jeg godt tænke mig at prøve det men jeg ved ikke HJÆLP TAK
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. maj 2001 - 11:45 #1
Server?

Det er til at køre server ting på!

Mail server
DNS server
Active Directory
Web server
Fil server
print server
Avatar billede dna Nybegynder
24. maj 2001 - 11:45 #2
LOL !!! Du har lige købt et styresystem til 38.000 (eller i hvert fald mange penge) og så ved du ikke hvad du skal bruge det til !?!!? FLOT !!!!! Fornemmer jeg, at du ikke rigtig har en oprigtig licens til det..

dna
Avatar billede dna Nybegynder
24. maj 2001 - 11:47 #3
Mange af disse ting kan også køres på en \"pro.\" udgave, men det er vist muligt med Server edition f.eks at hoste flere domæner af gangen og en masse andet ubrugelig shit for alm. brugere.. hvis det er til din egen personlige computer, så er det ikke andet end brug af resourcer... Brug alm. Pro udgave...

dna
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. maj 2001 - 11:48 #4
Hvis du skal spille og sådan noget, så skal du køre Professinal, da den er optimeret til dette.

Server er optimeret til at køre server applicationer og IKKE \"kontor\" og spil applicationer.

Hurtigere download? Nej, det skal du nok ikke regne med!
Avatar billede dna Nybegynder
24. maj 2001 - 11:48 #5
Ang. din netforbindelse, så kan den jo ikke blive bedre pga. af et nyt styresystem... du har nu engang den forbindelse du har...

dna
Avatar billede kung_fu Nybegynder
24. maj 2001 - 11:54 #6
De egenskaber jeg gør brug af er at du har bedre features hvad angår VPN og du har mulighed for FTP.
Avatar billede nire Nybegynder
24. maj 2001 - 11:55 #7
Win2000 server kører jeg på mine private sites. Dette er et meget stabilt serverprogram, som er let at arbejde med. Du kan have flere hjemmesider liggende og arbejde med DNS og FTP mm.
Det gode er nok selve administrationen, som er let af arbejde med, selvom man ikke er en nørd.
Det kan anbefales.
Mit er ikke på noget tidspunkt gået ned.

Niels
www.estrategi.dk

Avatar billede qzar Nybegynder
24. maj 2001 - 11:57 #8
DNA nu køber man jo ikke kun win2000 pågrund af iis!
Avatar billede medazza Nybegynder
24. maj 2001 - 20:40 #9
\"dna\" Nu kan man jo altså også købe Server til mindre end 38.000... den du der omtaler er Advanced Server... \"Tsk tsk\" Tænk, tast, tal... ;)
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. maj 2001 - 21:56 #10
Ja, så er det kun 9.000 - 18.000 kr, alt efter efter hvor mange Client Access Licenses du vli have med.
Avatar billede dna Nybegynder
24. maj 2001 - 21:58 #11
undskyld... jeg er jo ikke lige typen der tænker.. :=)
Avatar billede pontus Nybegynder
26. maj 2001 - 19:03 #12
til DNA JA DET ER FLOT ?? jeg siger ikke jeg har det. men du siger det er flot så det stoler jeg på
Avatar billede dna Nybegynder
26. maj 2001 - 19:11 #13
Hvornår siger jeg, at det er \"Flot\" ??