Avatar billede panus Nybegynder
06. januar 2007 - 18:24 Der er 8 kommentarer

Hvilken af disse computere?

Skal bruge en god computer i prisklassen 5-7000 kr skal hovedsageligt være godt til de nyeste spil og almindelige programmer som itunes osv...

Her er det jeg selv har kigget på men kom endelig med andre mulige:

http://www.topdata.dk/product.asp?product=3523&sub=260

http://www.topdata.dk/product.asp?product=3500&sub=287&page=1

http://www.topdata.dk/product.asp?product=3149&sub=260&page=1

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=375613

Vh Panus
Avatar billede levich Nybegynder
06. januar 2007 - 18:33 #1
Nærmere den her: http://www.topdata.dk/product.asp?product=3467&sub=290&page=1, da den er lydløs og samtidig meget hurtig. Du skal helt sikkert købe Intel Core 2 Duo.
Avatar billede levich Nybegynder
06. januar 2007 - 18:35 #2
Ved den her er cpu'en noget hurtigere, mens grafikkortet er noget langsommere: http://www.topdata.dk/product.asp?product=3472&sub=290&page=1
Avatar billede panus Nybegynder
06. januar 2007 - 18:54 #3
Synes begge muligheder er rigtig gode så mange tak for det. Dog er jeg i tvivl om jeg bør prioritere en hurtigere processor eller et bedre grafikkort når den mest skal bruges til spil?
Avatar billede levich Nybegynder
06. januar 2007 - 19:00 #4
Det er meget afhængig af, hvilke spil du vil spille. Men begge grafikkort er meget hurtige, så det har nok kun betydning for de aller nyeste spil og hvis du vil spille dem i høj opløsning.

Umiddelbart ville jeg prioritere cpu'en, da du let kan opgradere grafikkortet om f.eks. et år, og de falder jo hurtigt i pris.
Avatar billede simlau Nybegynder
06. januar 2007 - 20:05 #5
Hej panus

Jeg er enig med levich, vælg cpu kraft frem for grafikkort. Men dog er det nogle knap så gode asrock bundkort der sidder de alle topdata maskinerne, jeg ville klart anbefale dig at opgradere det til et gigabyte DS3 eller det asus kort de har. Så kommer prisen lige over 7k, men så har du også kvalitets komponenter i den

Man kan jo altid købe et nyt grafikkort, de falder hurtigt i pris og bliver hurtigere forældet end cpu'en bliver.
Avatar billede panus Nybegynder
06. januar 2007 - 20:45 #6
Mange tak for de gode svar er næsten klar til at gøre det endelige køb ;)

Det eneste minus ved topdata er dog at de ligger meget langt fra mig og skal derfor ofre lidt på fragten. Derudover har jeg ikke muligheden for, som ved SHG at returnere det hele personligt hvis jeg ikke er tilfreds.

Derfor slog det mig om det ikke er muligt blot at vælge nogle af de samme komponenter ved SHG og så bare lade dem om at samle computeren. Derved sparer jeg også fragt da jeg selv kan afhente den.

Vil I komme med et forslag til en computer som er nogenlunde identisk med den fra Topdata? behøver ikke en voldsom stor harddisk...
Avatar billede simlau Nybegynder
06. januar 2007 - 21:34 #7
Det koster 450 kr og lade shg samle den. Skal nok lave en liste med komponenter, men tror ikke på det bliver billiger end hos topdata.
Avatar billede simlau Nybegynder
06. januar 2007 - 21:48 #8
Bundkort:
ASRock CONROEXFIRE-ESATA2, I945P, S775
639,00

CPU:
Intel Core 2 Duo E6600, BOX, LGA775

GFX:
Inno3D 7900GS, 256MB, PCI-E

Kabinet:
shg Case DeZen|NG, 400Watt, Black/Silver
725,00

Hardisk:
Samsung SP P80 160GB, SATAII, 8MB
472,00

Ram:
Kingston DDR2-667, 1024MB, CAS 5
836,00

Samling:
Montering, med emballage
450,00

Ialt: 6816 kr

Den her er dog meget skrabet, og den er ikke lydløs eller støjsvag. Desuden er det et ASrock bundkort, hvilet er det billigste man kan få, og kvaliteten er ikke den bedste.

Hvis det var mig ville jeg bruge 200 kr på en anden cpu køler, 200 kr på en anden gfx køler, og 400 kr på et bedre bundkort. Men hvis den skal holdes under 7k incl samling kan man ikke det.