Avatar billede kasperl Nybegynder
24. maj 2001 - 11:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Virus på harddisk 2 !!!

      Hej Igen JEg var ikke helt ferdig med sidste spørgsmål og det sidste kommer her !!!

JEg har altså denne her virus på harddisken og jeg ville bare høre om hvordan man laver sikkerhed kopi af systemet for at blive fri for at formatere drevet !

KAN MAN DET ???
og dder var lige noget mere kan sådan et problem løses med fdisk mbr husk

NB: !!! jeg er kun 12 år !
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. maj 2001 - 11:27 #1
hvis du har en virus hjælper det dig ikke at lave en backup af systemet før du har fjernet virusen!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. maj 2001 - 11:27 #2
og nej, dit problem kan ikke løses med en fdisk mbr
Avatar billede kasperl Nybegynder
24. maj 2001 - 11:30 #3
    Hej kimrosgaard !

Tak for svaret !!! Jeg går i gang med at formatere jeg tror jeg skal bruge fdisk først da jeg ikke kan komme til at bruge scandisk !

Når jeg er ferdig hvilket program hvil du så anbefale jeg bruger som virus prog. og hvordan sikere jeg nu bedst mine data ?
Skal jeg kopiere system.ini og hvad mere ?

Hilsen Kasperl
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. maj 2001 - 11:33 #4
kør først en onlinescanning med http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp
når den er færdig og forhåbentlig har fjernet din virus, så lav backup af alle dine vigtige data! (icq, mails, dokumenter, foretrukne osv)
Jeg vil anbefale dig at bruge AVP fra Kapersky! På den nyeste forside cdrom fra Alt Om Data kan du finde en gratis version!
hvis online scanneren finder dine virus og kan fjerne dem, er det ikke nødvendigt at omformatere.
Avatar billede jacobchr Nybegynder
24. maj 2001 - 11:34 #5
Inden du sletter det hele kan du prøve det gratis og gode antivirus program F-Prot.

Det ligger på http://www.avirus.dk/

/jacob
Avatar billede kasperl Nybegynder
24. maj 2001 - 11:39 #6
Jeg fandt ved hjælp af dousecall.antivirus.com
virussen Troj Bymer ikke slettelig !
hvad gør jeg nu ???

/Kasperl
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. maj 2001 - 11:44 #7
lad virusscanneren køre HELT færdig on skriv navnene ned på de filer den ikke kan reparere/slette og slet den/dem manuelt med stifinder! hvis ikke du kan, så genstart i fejlsikret tilstand og prøv at slette den/dem fra stifinder der!
Avatar billede kasperl Nybegynder
24. maj 2001 - 11:45 #8
.........OG virussen ligger i C:/Windows/SYSTEM/wininit.exe !!!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. maj 2001 - 11:55 #9
hmm..få en kammerat til at lægge filen på en diskette og komme over til dig med den. slet så din egen og kopier hans ind i mappen.