Avatar billede 4gnisten Nybegynder
06. januar 2007 - 12:39 Der er 3 kommentarer

C5 ver. 4.0 sp1, decimaler ved antal i varelinier.

Når jeg i mine varelinier i ordrekart. har et lige antal, f.eks. 20, skriver c5 20,0 på fakturaen under antal, hvordan får jeg c5 til kun at angive komma samt decimaler når der er angivet et "skævt" antal, såsom 7,5 timer. ?
Avatar billede mariaf Juniormester
06. januar 2007 - 20:50 #1
Det findes ikke som standard, men skal kodes. Du skal blot måle om tallet er et heltalt og så sætte decimaler til 0, ellers 1 (elelr 2). Gøres på selve antalsfeltet.
Avatar billede 4gnisten Nybegynder
07. januar 2007 - 08:46 #2
Kan du give mig en ide om hvordan og hvor jeg skal indsætte den kode, for jeg kan ikke lure den af i min gamle c5, som gør det med decimaler rigtigt...
Avatar billede mariaf Juniormester
07. januar 2007 - 19:13 #3
Øv, så skulle jeg jo til at tænke selv ;-)
Det nemmeste, jeg kom op med er følgende
Antal == DecRound(antal,0) ? Num2str(Antal,3,0,1,2) : Num2str(Antal,3,2,1,2)

Der står: Hvis antal er det samme som antal rundet af uden decimaler, så skriv Antal som en tekst med 0 decimaler, punktum som 1000-tegnsseperator og komma som decimalseparator ellers (hvis tallet er et kommatal) skriv Antal som en tekst med 2 decimaler, punktum som 1000-tegnsseperator og komma som decimalseparator.

Du kan selv ændre til flere eller færre decimaler efter behov. Koden indsættes i antalsfeltet på faktura.