Avatar billede narkona Praktikant
05. januar 2007 - 00:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Netgear WGR614 og TDC Siemens Speedstream 5880

Jeg har lige forsøgt at sætte en bekendt internet forbindelse op.
PT er opsætning = internet > Speedstream > pc = virker
Jeg ville så koble netgear til speedsptream og så skal alle pc'er forbinde trådløst til netgear. Jeg har sat trådløst internet op før så det er ikke problemer. netkort forbinder samt modtager ip, dog kan jeg ikke tilgå nogle internetsider ej heller pinge f.eks www.tv2.dk

så > internet > Speedstream > pc = virker
men >internet > Speedstream > Netgear> pc = virker ikke.

hvad er det som jeg ikke tager højde for? hvad skal ændres?
det er en internetopkobling som er betalt af mine vens arbejde og leveret af TDC.
er der nogen hindring for at jeg bare "smider" speedstream over i hjørnet og så kobler internet direkte til netgear? (én ide jeg lige kom på men ikke testede da jeg var hos min kammerat tidligere)

hvad skal/kan jeg gøre for at få det til at virke?
Avatar billede nva Praktikant
05. januar 2007 - 07:58 #1
Lidt til inspiration http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101496.asp - det kan være nødvendigt at tilføje DNS direkte på netkortet. Det gjorde jeg såvidt jeg husker.
Avatar billede nva Praktikant
06. januar 2007 - 17:34 #2
Respons?
Avatar billede narkona Praktikant
06. januar 2007 - 19:58 #3
jeg kender ikke dns fra tdc. det står ikke på noget udleveret papir.
kan jeg "bare" ekskludere den tdc router? og koble "internettet" direkte til den netgear router?
Avatar billede nva Praktikant
06. januar 2007 - 22:37 #4
Hvis du kører uden din Netgear og så laver en ipconfig /all fra start-kør-cmd  så burde du kunne se dns-serverne. Hvis du kobler direkte til uden om TDC's router kan der godt gå noget tid før den 'godkendes' af TDC og så skal du vel egentlig have dns alligevel.
Avatar billede nva Praktikant
09. januar 2007 - 10:28 #5
Lægger et svar, som du bare afviser, hvis du ikke kunne bruge mit input.
Avatar billede urtepotten Nybegynder
08. august 2009 - 17:24 #6
kommer an på om du har en fast ip adresse eller du har en dynamisk ip adresse. hvis du har fast skal du kende din ip adresse og så bare skrive den ind i din netgear router og koble den uden om speedstream 5880 routeren. hvis dynamisk kan du også bare koble uden om 5880 og så bare vente 1-2 timer så skulle netgear virke.
hvis du vil koble din netgear router til din 5880 router skal du slå dhcp fra i din netgear router og koble 5880 routeren i port 1-4 i netgear routeren