Avatar billede michael-k Nybegynder
04. januar 2007 - 18:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til hijack log

Ville lige have tjekket min computer, da den kører lidt mærkeligt nogle gange, så for lige at være sikker på der ikke er noget galt :)

En der har tid til at kigge på den ?

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
D:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe
D:\Programmer\ESFTP.COM\ESFTP\esftp.exe
C:\Programmer\OpenOffice.org 2.0\program\soffice.exe
C:\Programmer\OpenOffice.org 2.0\program\soffice.BIN
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\drivers\CDAC11BA.EXE
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Mozilla Thunderbird\thunderbird.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Documents and Settings\Michael Knudsen\Skrivebord\Hijack\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - D:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.03.0000.1005\en-xu\stmain.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "D:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [type32] "C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKCU\..\Run: [ESFTP] D:\Programmer\ESFTP.COM\ESFTP\esftp.exe /STARTUP
O4 - Startup: OpenOffice.org 2.0.lnk = C:\Programmer\OpenOffice.org 2.0\program\quickstart.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = D:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Free WebSite Tools.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Subscribe in Desktop Sidebar - res://D:\Programmer\Desktop Sidebar\sbhelp.dll/menuhandler.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1108500326525
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {A18962F6-E6ED-40B1-97C9-1FB36F38BFA8} (Aurigma Image Uploader 3.0 Control) - http://www.photocare.dk/ImageUploader3.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab31267.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~2\GOEC62~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: C-DillaCdaC11BA - Macrovision - C:\WINDOWS\System32\drivers\CDAC11BA.EXE
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
04. januar 2007 - 22:44 #1
Der er i hvert fald ikke noget at se i HJT-loggen. Men det er heller ikke alt skidt, som kan ses med Hijackthis. Hvilken slags underligheder er det, du støder på?
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. januar 2007 - 22:58 #2
Det er lidt forskelligt hvad den gør. Nogle gange går den amok, så har jeg svært ved at skifte mellem mine programmer jeg har åbnet, den går også amok når jeg bruger java.

Nogle gange kan jeg ikke klikke med musen, så skal jeg trykke ctrl+delete og lukke vinduet så kan jeg igen.

Men det ikke hele tiden, det er noget som kun sker engang imellem.
Avatar billede ejvindh Ekspert
05. januar 2007 - 08:08 #3
Vi kan godt prøve at tage et par ekstra checks, men problemet kunne også skyldes en bug i din java-fortolker. Så inden vi fortsætter, vil jeg anbefale, at du prøver at afinstallere Java, genstarte computeren, og så herefter geninstallerer java.

Hvis dette ikke hjælper, så prøv følgende:

Hent Oldtimer's WinPFind3 herfra:
http://download.bleepingcomputer.com/oldtimer/winpfind3u.exe

Dobbeltklik på WinPFind3u, som du hentede, og klik på Extract. Så udpakkes programmet i en særskilt mappe. Gå ind i denne mappe, og dobbeltklik på WinPFind3U.exe. Sæt så flueben og prikker på følgende måde:

Processes: Non-Microsoft
Win32 Services: Non-Microsoft
Driver Services: Non-Microsoft
Registry:  Non-Microsoft
Files Created Within: 30 Days, Non-Microsoft Only
Files Modified Within: 30 Days, Non-Microsoft Only
File String Search: Non-Microsoft

Klik herefter på "Run Scan". Efter noget tid vil der dukke en logfil op, som du gerne må paste herind. Muligvis vil loggen være så lang, at den ikke kan være i en enkelt post. Så må du lægge den ind i flere bider.
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. januar 2007 - 16:10 #4
Det vil jeg kigge på når jeg får tid, tak for hjælpen
Avatar billede ejvindh Ekspert
07. januar 2007 - 20:14 #5
Du er velkommen :-)