Avatar billede suckatphp Nybegynder
04. januar 2007 - 16:29 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Vurdering af hjemmeside -skal vi have en anden?

Hejsa

Jeg vil utroligt gerne høre jeres mening om vores efterskoles hjemmeside: http://www.naae.dk

Jeg vil tage kommentarer med til næste bestyrelses møde, som argument for at få en anden side. Derfor ville det være fedt, hvis nogle ville bruge 2-3 min på at se på siden, mht. design og indhold.

Jeg siger på forhånd tusinde gange tak for hjælpen.
Avatar billede lund_dk Praktikant
04. januar 2007 - 16:35 #1
Jeg syntes den er fin som der er. Er god stadard, i forhold til hvad man ser andre skolers hjemmesider, som ligner lort..

Så sad jeg i bestyrelsen for Jer, skulle der rigtig gode agumenter for en udskiftning, men ser ikke hvorfor du gerne vil?
Avatar billede suckatphp Nybegynder
04. januar 2007 - 16:41 #2
Tak for svaret lund!

Det handler for mig meget omkring signalværdi om hvad skolen står for, og her mener jeg ikke at den opfylder det vi står for. Dette er nemt for andre at tage stilling til, derfor skal det heller ikke indgå i de svar jeg får.

Mit store problem med siden er at den for mig virker meget dyster og mørk, samt at der er for mange muligheder for brugerinteraktion der ikke bliver brugt.

Jeg kunne godt tænke mig en side der var lidt mere "skæv, skør og sjov". Men med de samme informationer.
Avatar billede Slater Ekspert
04. januar 2007 - 16:53 #3
Hm. Jeg kan heller ikke lige komme med argumenter for en ny, da jeg også synes den er temmelig godt lavet i forhold til skolers generelle standard.

Hvis du synes den er for dyster og mørk, så anbefal en ny baggrundsfarve. Den sorte baggrund er da det eneste, der gør den lidt dyster i det. Selve indholdet er jo lyst og indbydende.
Avatar billede gurly Praktikant
04. januar 2007 - 17:04 #4
der er da noget galt med forsiden, noget af indholdet er kommet til at fylde for meget, så det meste af siden fylder mere i bredden end selve top banner
Avatar billede gurly Praktikant
04. januar 2007 - 17:08 #5
det ser ud til at det er midterste sektion der fylder for meget i bredden, sådan at
"NÅE Billedgalleri" bliver præsset for langt til højre
Avatar billede a1a1 Novice
04. januar 2007 - 17:15 #6
den er da fino, ja, ok den sorte baggrund kunne laves om..

den virker saglig, det skal jo ikke være for smart (med mindre I er "totalt hippe").

layout hvor "bunden" bliver for lang i forhold til indhold, bør da rettes men er en mindre detalje ;o)
Avatar billede gurly Praktikant
04. januar 2007 - 17:27 #7
jeg syntes også siden er fin, en lys baggrund, hvid eller måske lysegul, eksempelvis samme farve som der er brugt som baggrunds farve i de to "side sektioner"
fin signalværdi  c",)
Avatar billede hoppe_34 Nybegynder
04. januar 2007 - 17:28 #8
Nej, den skal ikke laves om.
Det er nogle gode farver der er valgt syntes jeg!

Skal ikke skiftes ud!
Avatar billede simplus Nybegynder
04. januar 2007 - 17:45 #9
#808040 kunne bruges som baggrundsfarve og en 1 px border rundt om den yderste tabel med farven #808080
Avatar billede jowii Nybegynder
05. januar 2007 - 11:32 #10
Jeg kan ikke se hvorfor farverne skal skiftes ud. Det er en flot side og indholdet skiller sig ud fra baggrundsfarven hvilket er positivt. En lysere farve vil/kan resulterer i, at siden bliver utydelig og kontrasten vil blive meget/altfor lille..
Avatar billede madeindk Nybegynder
05. januar 2007 - 19:11 #11
Hej, jeg synes da bestemt det er lækker side i har fået lavet jer der. Har dog nogle ting jeg lige vil pointere.

1) Der er for meget mellemrum mellem menuoverskrift og det første menupunkt
2) Søgeboksen i toppen skal helst over til højre måske med noget padding-right på 5px
3) Farven når man holder musen over links er ikke god
4) Bunden er ikke køn - den skal være præcis ligeså bred som designet.

Men ellers en glimrende side :-) Jeg kører med IE7, har ikke set den i FF endnu. Men vil da kigge på det når tiden ikke er så knap som den er lige pt. Jeg arbejder selv for et firma der handler med hjemmesider (CMS moduler) og jeg har stået for op til flere hjemmesider og den her er da en del bedre end dem jeg har stået for. Nu har jeg da fået noget inspiration.

Rigtig god fornøjelse med jeres side.

Mvh
madeindk
Avatar billede suckatphp Nybegynder
06. januar 2007 - 00:13 #12
Hejsa

Tusinde tak for alle de gode svar. Jeg er nok selv noget overrasket over udmeldingen, men det er da kanon posivtivt. I det hele taget drejer det sig jo ikke om hvad jeg synes om siden, men derimod hvad dem der besøger siden første gang mener.

Dem der har kommenteret, smid lige et svar, så deler jeg points imellem jer.

Igen ... mange tak for hjælpen!
Avatar billede jowii Nybegynder
06. januar 2007 - 11:00 #13
Jeg har ikke fortjent points i dette indlæg =)

Du må vælge nogle personer ud, som du vil give points til. Dem der har givet dig mest inspiration, og mest kritik, der kan hjælpe dig videre..
Avatar billede madeindk Nybegynder
07. januar 2007 - 17:43 #14
Jeg takker for point - og håber du kunne bruge det til noget.