Avatar billede fauer2 Nybegynder
04. januar 2007 - 10:39 Der er 30 kommentarer

Hvorfor svarer eksperten ikke mere?

Kan jeg ikke få hjælp her mere?
Og i så fald hvorfor ikke?

Mvh fauer
Avatar billede barklund Nybegynder
04. januar 2007 - 10:42 #1
Det kan du vel nok - ligeså snart du spørger om noget, som nogen følger sig i stand til at svare på, så bliver der svaret på det. Jeg lægger i hvert fald sjældent mærke til hvem der spørger, som jeg lægger mærke til, hvad der bliver spurgt om og hvordan.
Avatar billede fauer2 Nybegynder
04. januar 2007 - 10:57 #2
OK men det plejer at være sådan at jeg kan få hjælp omkring næsten alt hvad jeg spørger om... du har også hjulpet mig en del gange (Flash)  :o), men lige nu har jeg 3 spørgsmål ude som jeg ikke kan få hjælp til.

Og det er helt sikkert ikke fordi det er for svære spørgsmål, for så "cool" er jeg ikke endnu.  :o(

Det drejer sig om følgende 3 spørgsmål 751547, 753626 og 751576.

Please hjælp mig hvis du kan!!!

Og husk at sende et svar så du kan få points  :o)

Mvh fauer
Avatar billede olf Nybegynder
04. januar 2007 - 11:19 #3
...og her kommer vi så måske til sagens kerne, hvis jeg forstår barklunds kommentar korrekt: "...og hvordan".

I fauer2's sidste kommentar kommer er det ikke længere kun et ydmygt ønske om at få et svar, men der lægges også et vist pres på, for at få svar.

Undskyld, fauer2, det er ikke fordi din kommentar lægger meget pres på barklund, men jeg synes bare personligt der er mange der skriver "dette spørgsmål må være meget let for jer andre at løse for mig, så løs det lige...". Min tilgang er lidt mere "hvis dette spørgsmål skulle være så let for os andre at løse, så prøv lige selv at bruge ½ time på det (selvom vi kan løse det på 2 minutter). Så lærer du selv noget imens".

Nå, det var vist bare min egen lidt bitre kommentar fra en "gammel mand" på 37 til de unge mennesker.

PS: Jeg har ikke kigget på dine spørgsmål fauer2.

PPS: I er alle velkomne til at bombardere mig nu da jeg selv har lagt op til det. Jeg kan jo selv starte... "Jamen, er det ikke lige præcist det som sådan et forum her er til for? Nemlig at hjælpe hinanden...". "Du er da bare en gammel nar olf. Få dig et liv" :-)
Avatar billede barklund Nybegynder
04. januar 2007 - 11:35 #4
Ja, helt ærligt!!!!!111 Få et liv!!!111111111oneoneone!
Avatar billede fauer2 Nybegynder
04. januar 2007 - 12:18 #5
Kære "gammel mand" olf
Hvad får dig til at tro at jeg ikke har brugt tid på at løse mine egne spørgsmål først??... smiler.

Hvad får dig til at tro at jeg ikke prøver på at hjælpe andre her på eksperten??
Hvad får dig til at tro at du er så "gammel" og vi andre er "unge"??

Griner... at tigge om hjælp plejer at virke ret godt, især hvis man er en skøn ung (36) blåøjet blondine... griner... men det kan man jo ikke se her!

Og jeg ved at barklund kan (hvis jeg ellers har formuleret mine spørgsmål godt nok) hjælpe mig... desuden ved jeg også at han ikke lader sig presse så let... GRINER!!

Men Olf så vil jeg gerne hjælpe dig lidt med et lille velmende råd.... hvad med at gøre noget godt for dig selv?? tag et dejligt varmt karbad (nåre nej det er jo en kvinde ting!!!) så drik en klod øl med gutterne, al det der mave-sur-hed er ikke godt for dig.

mvh fauer
Avatar billede alexander_j Nybegynder
04. januar 2007 - 16:46 #6
Personligt er jeg holdt op med at besvare spørgsmål, da jeg flere gange har oplevet at mine svar er blevet brugt til terrorlignende formål og feministisk mandepladder!

Nej helt ærligt, jeg synes da folk generelt er ret gode til at svare på spørgsmål i det omfang de har tid og overskud til det. Men alle mennesker skal da tænke lidt egoistisk af og til og spørge sig selv: "Hvad får jeg ud af det her?"
Generelt svarer jeg selv kun på spørgsmål, som jeg selv synes er spændende i deres problemstilling - hvor jeg selv får lidt ud af at hjælpe med en løsning.
Jeg orker simpelthen ikke basale/banale spørgsmål, hvor min eneste honorering er point og et tak - for folk linker nemlig sjældent til deres færdige projekter, så man kan sin løsning i brug. Mange tager sig desværre heller ikke tid til at formulere spørgsmålet ordentligt og så må jeg indrømme at jeg heller ikke føler for at besvare spørgsmålet. Af og til er spørgsmålene uden for mine spidskompetencer, og det vil tage mig lang tid at besvare og i sådanne tilfælde komme det meget an på hvilket overskud jeg har i den pågældende periode.

Så tillod jeg mig også at være lidt mavesur - men tilbage til sagens kerne: man kan ikke forvente hjælpsomhed, men blot håbe på den.
Avatar billede kalp Novice
04. januar 2007 - 17:02 #7
Det eneste jeg synes der mangler er mere respons fra spørger!

Det er i langt de fleste tilfælde at man ikke høre så meget fra dem når man har kommenteret.. eller det gør man nok, men der kan gå flere dage ret ofte..
og så skal man til sætte sig ind i den problemstilling på ny... og det kan gentage sig i samme spørgsmål flere gange!

De spørgsmål jeg deltager i prøver jeg at for besvaret før der logges af... men det er ofte ikke muligt når spørger logger af lige efter (eller ignorere ? )

Det er ikke motiverende - for mig;)
og alligevel kan i stadig finde mig herinde :P
Avatar billede olf Nybegynder
04. januar 2007 - 20:24 #8
Hej igen,

ah det karbad hjalp :-) (Jeg er mere til karbade end kolde bajere - ak ja, der er meget man ikke kan se på folk i sådan et forum) smil!

Jeg er super glad for at du, fauer, tager det med et smil på læben. Og ja, jeg ved at barklund er manden der kan svare på ALT inden for Flash. Jeg har endda haft den ære at arbejde sammen med ham en overgang (ikke sikkert at du husker det barklund, men det var mens du var freelancer i et større dansk edb-firma som nu er opkøbt af et endnu større amerikansk firma).

Nå, men hvis du ikke har fået svar på dine andre spørgsmål inden min deadline på mit nuværende projekt om en uges tid, lover jeg at prøve at kigge på dem - hvis det er noget der ligger inden for min kompetence.... Dog er en uge lang tid at vente i vores verden - men jeg har desværre ikke tid før (er først lige kommet hjem fra arbejde nu (tudefjæs) og order ikke at se mere på en skærm længere).

Hygge sendes hermed videre til hele verden :-D
Avatar billede fauer2 Nybegynder
05. januar 2007 - 10:48 #9
alexander og kalo.... tak for den udemærkede response, det vil jeg helt klart tage til efterretning, og fremover vil jeg sende et link til det projekt som svaret har bidraget til, når det er færdigt. (sikkert længe efter at svaret er blevet accepteret :o) dette projekt kommer nok først i luften en gang til sommer, og da jeg arbejder for en større kendt dansk virksomhed, så kan jeg ikke vise noget frem nu).

Et tak for hjælpen og point er jo det mindste man kan gøre... terrorlignende formål... ja desværre er der nogen der laver ting som ikke burde være lavet, men jeg syntes at flertallet er meget seriøse.

Og til den "gamle mand" ;o) - det var godt jeg kunne hjælpe dig lidt... griner... får jeg så også points???

Mvh fauer
Avatar billede olf Nybegynder
05. januar 2007 - 20:13 #10
Fauer: Naturligvis :-)

Bare gå ind her og hent dine 200 point!

http://www.eksperten.dk/spm/754202
Avatar billede snowball Novice
05. januar 2007 - 22:12 #11
olf: Måske jeg har misforstået pointen, men hvorfor skal fauer2 lige have 200 point?

Snowball / CoAdmin
Avatar billede olf Nybegynder
06. januar 2007 - 02:33 #12
snowball - fauer2 tog mine sure opstød med et smil på læben og gjorde dermed min dag lettere. Hun spørger om hun så ikke også får point for det, og efter lidt overvejelse fra min side tænkte jeg at hvis man giver fx 15 point for at hjælpe en anden med at forklare hvordan man checker om man er nået til enden i et movieclip, så er den hjælp der ændrer ens humør i positiv retning bestemt 200 point værd - :-)

/Ole
Avatar billede alexander_j Nybegynder
06. januar 2007 - 11:19 #13
Hvilken kategori hører det så til i Ole/snowball?
Avatar billede snowball Novice
06. januar 2007 - 12:23 #14
olf: Hvor sød og venlig tanken ellers er, så er det desværre ikke tilladt at overføre point på den måde. Derfor har jeg lukket http://www.eksperten.dk/spm/754202 - du vil automatisk få dine 200 point tilbage i løbet af et døgns tid.
Avatar billede olf Nybegynder
06. januar 2007 - 14:15 #15
snowball: Undskyld, det var jeg ikke klar over!

Fauer2 - så må du holde dig til det gamle ordsprog om, at det er tanken der tæller!

/Ole
Avatar billede fauer2 Nybegynder
06. januar 2007 - 16:56 #16
Griner.. jeg takker for tanken!

Ole/snowball
Det er ok med mig.

snowball har bedt mig om at lukke disse svar og denne bruger (fauer2), da jeg også har en anden ældre bruger (fauer), og man må ikke have to bruger profiler her...
Det har hellerikke været min hensigt at have det.

- det vil jeg nu gøre, så jer der har svaret på dette spørgsmål, send et svar så jeg kan give points.

Vi skrives på den anden bruger (fauer)

mvh fauer
Avatar billede barklund Nybegynder
07. januar 2007 - 11:30 #17
Ole Frederiksen, right? Dig kan jeg godt huske :)
Avatar billede olf Nybegynder
07. januar 2007 - 15:37 #18
Helt korrekt, Morten Barklund :-)
Avatar billede barklund Nybegynder
07. januar 2007 - 15:54 #19
Sidder du stadig hos Effective Learning (skiftede man vist navn til)?
Avatar billede olf Nybegynder
07. januar 2007 - 15:56 #20
Det gør jeg nemlig. Og er du stadig selvstændig?
Avatar billede barklund Nybegynder
07. januar 2007 - 16:06 #21
Det har jeg aldrig været - jeg begyndte hos Shockwaved, som sidenhen er blevet til TBWA\Play :)
Avatar billede olf Nybegynder
07. januar 2007 - 16:30 #22
oh... jeg troede du var med til at starte Shockwaved!
Avatar billede barklund Nybegynder
07. januar 2007 - 17:39 #23
Nejnej, jeg var bare ansat :)
Avatar billede fauer2 Nybegynder
09. januar 2007 - 08:48 #24
Morten Barklund
Har i øvrigt læst din bog (og bruger den stadig en gang imellem) "Grundlæggende programmering i ActionScript"...
Ganske godt skrevet for os "designer hjerner"... smiler, den har i hvert til fald givet mig meget forståelse.

Mvh fauer
Avatar billede fauer2 Nybegynder
09. januar 2007 - 12:22 #25
Er der ikke en af jer der vil have pointsne inden jeg lukker denne bruger???

Mvh fauer
Avatar billede barklund Nybegynder
09. januar 2007 - 13:12 #26
Ikke mig, tak - og tak for ros :)
Avatar billede snowball Novice
09. januar 2007 - 16:49 #27
Normalt er spørgsmål om Eksperten gratis, så der er nok næppe nogen der råber op hvis du selv tager pointene ;)
Avatar billede olf Nybegynder
09. januar 2007 - 22:09 #28
nop - de er dine!
Avatar billede fauer2 Nybegynder
10. januar 2007 - 08:45 #29
Ærgeligt... Kan jo ikke bruge dem når jeg skal lukke brugeren...

Mvh fauer
Avatar billede snowball Novice
10. januar 2007 - 09:06 #30
Det er ikke nogen af der akut står og mangler point, så vi andre har som sådan heller ikke brug for dem, og som tidligere nævnt, så er spørgsmål om Eksperten normalt gratis.

Lav derfor venligst selv et svar og accepter det (vælg på dit navn i boksen til venstre inden du klikker på Accepter) så sagen kan blive lukket :)