Avatar billede panus Nybegynder
03. januar 2007 - 18:55 Der er 12 kommentarer

God gamer PC?

Hej alle...

Søger i øjeblikket en ny pc i prisklassen 6-7000 kr, som hovedsageligt skal kunne køre de nyeste spil, og samtidig fungere til alment brug af programmer som Itunes.

Derfor vil jeg høre om der er nogle forslag til en sådan computer? Derudover vil jeg blive glad hvis nogen kort og godt kunne forklare hvad denne "intel core duo" teknologi går ud på?

Så vidt jeg selv har forstået giver det mulighed for at have 2 processor men vil dette ikke svække den samlede kraft?
Avatar billede simlau Nybegynder
03. januar 2007 - 19:11 #1
Intel core 2 duo er intels nye processer, der er bygget på conroe, og den går kort og godt ud på at have 2 kerner i den samme cpu. Der er mange fordel ved dette, bl.a. lavet strøm forbrug, høj ydelse og lav varme udvikling. Desuden er de rigtig OC vendlige, så de kan løbe meget hurtigere end de er sat til, hvis man clocker lidt på dem.

Hvis du ikke selv er mand for at samle computeren, er topdata.dk et at de billigste stedet at købe samlede computer idag.

Jeg ville forslå:
http://topdata.dk/product.asp?product=3149&sub=260&page=1

Men vil meget gerne komme med et forslag til komponenter hvis du gerne selv vil samle.
Avatar billede panus Nybegynder
03. januar 2007 - 19:24 #2
Mange tak for det, kunne være interessant selv at samle den men er ikke sikker på jeg har færdighederne til det, desværre. Hvad mener i om et sted som www.pcbuild.dk hvor man selv kan vælge komponenter fra og til? Bor tilfældigvis tæt på butikken SHG og vil derfor høre om deres tilbud/kvalitet kan matche Topdata?
Avatar billede simlau Nybegynder
03. januar 2007 - 19:48 #3
SHG er en af de største og bedste danske it butikker, bor også selv i århus området, så handler der ofte. :D

Har læst både en del positiv og nogle få negative tårde i andre forums, om topdata, men sådan er der jo med alle butikker.

Jeg går selv mest ind for at man samler computer selv, men man kan også få shg til at samle de komponenter man vælger det koster hvis 450 kr, så kan du selv bestemme de komponenter der kommer i computeren.

SHG har også en computer til ca 7000 kr, der ligner lidt den fra topdata:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=375614
Dog har den ikke lige så godt grafikort og bundkort.

Jeg kender ikke pcbuild.dk, men man kan ikke se hvad for nogle mærker de forskellige komponenter er, så det er nok fordi det ikke er top kvalitet, ellers ville man nok skilte med det.
Avatar billede panus Nybegynder
04. januar 2007 - 15:24 #4
Hej igen...

Har efterhånden sporet mig lidt ind på hvilken jeg computer jeg gerne vil have og lige i øjeblikket ligger valget på enten den fra SHG eller Topdata.

Dog er der kommet en anden computer i spil: http://topdata.dk/product.asp?product=3523&sub=260 og jeg kunne derfor godt tænke mig at høre hvordan den er i forhold til den dyre fra Topdata? I tilbudet står der at processoren er en AMD DUALCORE X2 4200+, dette forvirre mig en smule da jeg er vant til at læse det som feks. 2,4 ghz eller 3,0 hvad svarer det til der?

Mange tak for de forrige svar...
Avatar billede simlau Nybegynder
04. januar 2007 - 17:17 #5
Den CPU der sidder i den første fra topdata og den fra shg hedder en core 2 duo E6300 og har 1.86 ghz dual core, det er en hel ny teknologi fra intel og den yder rigtig godt, i forhold til hvor mange mhz den har.

Hvis man skal sammenlige den AMD 4200+ og den Intel E6300 vil de være meget tæt på lige i spil, mens E6300 er lidt bedre til komprimerings opgaver og algoritmeregning med kort algoritmer, fx hvis du skal regne PI ud..
Men den E6300 kan over clockes rigtig meget, op så den yder 40-50% mere end den er sat til, også vil den banke den AMD synder og sammen.

Dog skriver de ikke noget om hvad for et bundkort der sidder i den AMD maskine, hvilet er et minus, så det er nok et ikke så godt kort.

Men hvis du ville vil OC, vil du nok få mest computer ved at købe AMD maskinen og komme 2 gb ram i, så holder du dig også stadig under de 7K.
Du skal ikke købe den lige nu, jeg kikke stadig om det er det bedre tilbud, for det er ikke normalt af mig at anbefal en AMD i øjeblikket, mest fordi de core 2 duo cpu'er fra intel er så gode.
Avatar billede panus Nybegynder
04. januar 2007 - 19:11 #6
Okay mange tak for vurderingen helt sikkert en god hjælp hen i mod mit endelige valg. Desværre tvivler jeg på at jeg vil kunne finde ud af at over clocke den og vil være bange for at komme til at "gøre noget forkert" .
Avatar billede simlau Nybegynder
04. januar 2007 - 19:16 #7
Det er ikke særlig svært, men det er der jo ingenting der er når man har prøvet det før.
Avatar billede simlau Nybegynder
04. januar 2007 - 19:17 #8
Jeg har ikke pt fundet noget bedre alternativ, så det er dit valg som du vil have en intel eller en AMD maskine, de er billiges hos topdata, jeg har ikke fundet nogle der kan hamle op med de priser. (ud over hvis man samler selv).
Avatar billede panus Nybegynder
06. januar 2007 - 15:50 #9
Hej igen...

Har nu haft et par dage til at kigge på det og hælder lidt til at købe en computer fra SHG bla. pga beliggenheden tæt på mig. Kunne dog godt tænke mig at høre om det er en dum idé at gå på kompromis med grafikkortet, og blot købe et 256mb geforce7900s i stedet for et 512mb 7950gt?

Til sidst har jeg set forskellige tilbud hvor man ved valg af et mindre grafikkort kan få en anden processor,-eksempel:

Tilbud 1: 512mbr geforce7950gt + Amd athlon dual core 4200 http://topdata.dk/product.asp?product=3107&sub=260&page=1

Tilbud 2: 256mbr geforce7900s  + intel core duo 6600 http://topdata.dk/product.asp?product=3500&sub=287&page=1

Så vidt jeg har kunne læse mig til er den nederste processor bedst? Andre gange er intel core duo 6600 billigere end en intel core duo 6300 blot med et mindre grafikkort.

Tak for hjælpen indtil nu håber du forstår det hele ellers så skriv endelig, så prøver jeg igen ;)
Avatar billede simlau Nybegynder
06. januar 2007 - 18:33 #10
En E6600 er klart bedre end både en E6300 og en AMD 4200+.

Det er en 15-20% i ydelses forskel på et 7950gt og et 7900gs, men computer bliver så også billiger. Et 7900gs godt spille alle spil på markedet, dog ikke på højeste i de mest krævende, men da computer er billiger kan du jo købe et der er bedre når det 7900gs bliver for gammelt.

Hvis du vælger en af de små maskiner fra topdata vil jeg forslå dig at du tager den med 2 gb ram, men ellers er det nemt at opgradere sener.

Var det forståeligt?
Avatar billede simlau Nybegynder
12. januar 2007 - 19:43 #11
Hvis du har bestemt dig, skal vi så ikke få tråden lukket?

Hvis ud har flere spørgsmål så skriv endelig.
Avatar billede m92fs Nybegynder
15. august 2007 - 16:32 #12
Kender 3-4 der har købt computer hos topdata. Dårlig kundeservice, og computerne går i stykker med jævne mellemrum. Jeg har set været dernede 4-5 gange for at få min repareret og lige lidt hjælper det.