Avatar billede karlbrix Nybegynder
03. januar 2007 - 16:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Grøn skærm/ manglende rød farve

Mit problem: Den røde farve i skærmvisning synes at være forsvundet, mens grøn dominerer. Opstår ved computerens og siden Window XP's opstart og kørsel.

Forsøg på løsning:
- Testet (meget ny) skærm på anden PC: ingen problemer.
- Skiftet grafikkort: ingen ændring.
- Formateret harddisk og geninst. Windows (skulle gøres alligevel): ingen ændring.
- Vrikket i kablet: ingen ændring.

Mine næste muligheder:
- Skift pc
- Lån en anden skærm og test

System:
- Skærm Xerox TFT 17"
- NVIDIA GeForce FX 5500
- BUS AGP,
- PC AMD Duron Processor, 796 Mhz, 256 MB Ram, DDR
- MS Windows XP SP2 Home Ed.

Hvilke andre muligheder har jeg?
Kender andre til problemet?

Karl
Avatar billede niels_hansen Praktikant
03. januar 2007 - 17:05 #1
det er dit grafikkort.
Avatar billede karlbrix Nybegynder
03. januar 2007 - 22:25 #2
Hej Niels,
Tak for dit svar, men kan du uddybe det? Jeg har svært ved at forstå, at det skulle være grafikkortet. Forestiller mig at det snarere er et led efter grafikkortet.

- Jeg har sat et nyt grafikkort i, og der er nærmest ingen forskel mellem det og det gamle grafikkort i skærmvisningen.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
03. januar 2007 - 23:58 #3
du siger du har testet skærmen på en anden maskine, og der virker skærmen, ergor er skærmen ok.

Det eneste stred fejlen så kan være er på dit grafikkort, da det jo er det der laver signalerne til din skærm ;)
Avatar billede karlbrix Nybegynder
05. januar 2007 - 11:38 #4
Fint nok, men der er jo ingen grund til at skifte kortet, hvis et nyt grafikkort heller ikke hjælper... Der er vel næppe fejl på BÅDE det gamle OG det nye grafikkort. Det virker da ulogisk.
Jeg tror snarere, der er fejl på motherboardet, men det ved jeg ikke nok om.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
05. januar 2007 - 11:59 #5
har du testet med et andet grafikkort ? (ifølge det du har skrevet nej), og fejlen er ikke på bundkortet, dad et på ingen måde bestemmer hvilke farver der skal vises)
Avatar billede karlbrix Nybegynder
06. januar 2007 - 22:39 #6
Hej Niels,
Jeg har nok ikke udtrykt mig klart, men jeg har testet med andet grafikkort. Jeg tror jeg giver fortabt og forærer min kæreste en ny computer en af dagene... Du får lige pointene for ulejligheden - sig til, hvis du kommer på noget.