Avatar billede vagabondus Nybegynder
03. januar 2007 - 16:38 Der er 6 kommentarer

flytning af ubetalte fakturaer til 2007 regnskab

Vi sidder og skal lave et nyt regnskab for 2007, og vil høre om der er nogen der kan fortælle os hvordan vi flytter de ubetalte fakturaer med over som bliver betalt i 2007?
Avatar billede kimfragedved Nybegynder
03. januar 2007 - 17:39 #1
Er regnskabet for 2006 også lavet i SummaSumarum?

I såfald er det ikke noget problem.
1.
Afslut regnskabet for 2006, og programmet spørger selv om der skal oprettes et nyt regnskab for 2007, hvilket der svares ja til og ubetalte fakturaer flyttes med over.
2.
Hvis du har brugt et andet program, så vil mit råd være at du opretter et 2006 regskab med de faktura som ikke er betalt og derefter laver en afslutning af regnskabet 2006 (som punkt 1)

MVH Kim
Avatar billede kimfragedved Nybegynder
03. januar 2007 - 17:43 #2
PS et godt råd, er at lave en sikkerhedskopi. inden regnskabet afsluttes.
I såfalder er nemmere at ret hvis man fortryder noget.
Avatar billede mariaf Juniormester
03. januar 2007 - 18:09 #3
Lukker man året fuldstændigt for flere posteringer, når man afslutter?
Avatar billede kimfragedved Nybegynder
04. januar 2007 - 02:15 #4
Jeg ved at man kan efter poster, men har ikke selv erfaring med det.
Det er ikke muligt at lave nye fakturaer m.m.
Avatar billede ottobp Novice
15. januar 2007 - 01:18 #5
forudsætter at du har et regnskab i 2006  og vil afslutte dette - og så lade programmet danne et 2007. I såfald  kører det automatisk  De skyldige deb. kred.fakturaer  overføres som ubetalte.

Du skal så lige være opmærksom på at der stoppes for bogføring på  debitor og kreditor konti i 2006 - men der kan stadig bogføres i finans på kassekladden.  Disse posteringer efter at du har afsluttet 2006  - resulterer i en række posteringer i 2006, der ændrer det resultat du overførte til 2007.
2006-regnskabet danner så en række EFTERPOSTERINGER som ligger sig ind til overførsel til 2007-regnskabet - så det kan korrigeres med disse....(Filer -> overfør efterposteringer )

mvh
Otto B Petersen
www.ivaerksaet.dk
cert.forh. af SummaSummarum
Avatar billede ottobp Novice
21. maj 2008 - 23:17 #6
skal  du  ikke have afsluttet  dette spørgsmål???  håber at ovenstående kommentar løser dit rejste spørgsmål