Avatar billede maj006 Nybegynder
03. januar 2007 - 14:44 Der er 4 kommentarer

Bliver smidt af netværket ved download

Jeg har tilsluttet en Netgear WGR614 v6 TDC trådløs router til det D-Link modem der fulgte med fra min internetudbyder.

Når jeg downloader gennem et PtP-program (tror jeg det hedder) – naturligvis kun ganske lovlige ting, så bliver jeg konstant smidt af netværket og den giver sig til at søge efter det trådløse netværk igen. Der går som regel et lille minut, så kobler den på igen og begynder at hente, hvorefter jeg atter bliver smidt af når hastigheden øges, osv. osv.

Jeg forsøgte at løse problemet ved at tilslutte mig med kabel til routeren med det resultat at jeg atter blev smidt af, men nu skulle jeg genstarte routeren for at kunne komme på igen.

Der er ikke nogen problemer med selve forbindelsen for jeg har ingen problemer når jeg kører udenom routeren, så det må være i den fejlen ligger.

Er det en indstillingsfejl, eller kan der være fejl i routeren?
Avatar billede kenp Novice
06. januar 2007 - 13:34 #1
Det er fordi at din router ikke kan klare så mange forbindelser på 1 gang. enten skal du have en router som kan klare det.. enten ved at sætte antallet af tilladte forbindleser op. eller sætte antallet af samtidigie forbindelser i dit p2p program ned.
Avatar billede maj006 Nybegynder
08. januar 2007 - 08:50 #2
Vil det sige at der sandsynligvis er et sted i routersoftwaren hvor jeg kan stille antallet af forbindelser?
Avatar billede kenp Novice
08. januar 2007 - 17:05 #3
På nogle routere kan man. ikke sikkert man kan på din.
Avatar billede maj006 Nybegynder
08. januar 2007 - 19:30 #4
Hvad vil det evt. hedde hvis man kan?