Avatar billede fauer2 Nybegynder
03. januar 2007 - 10:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Load gif i Loader kan man ikke det?

Jeg loader via XML et gif billede ind i en Loader, men billedet bliver ikke vist... Hvorfor ikke?

Mit ønske med det var at loade et gif billede med transparent baggrund kan jeg det?

Mvh fauer
Avatar billede Shasim Novice
04. januar 2007 - 14:02 #1
Mig bekendt vil en transparent gif altid blive vist med hvid baggrund i Flash, og man må så i gang med en maske...

Dit spørgsmål til hvorfor du ikke får vist billedet, når du henter via XML, kræver vist lidt kode.
Avatar billede fauer2 Nybegynder
04. januar 2007 - 14:10 #2
Grunden til så vidt jeg har fundet ud af at jeg ikke kunne få gif'fen vist, var at jeg forsøgte at loade den med componenten loader, og den kan kun loade swf og jpg filer.

Men Gif med transparent baggrund kan loades i Flash 8 nu, og det har jeg lige fundet en udemærket tutorial på... hvis du skulle være interesseret http://www.informit.com/guides/printerfriendly.asp?g=flash&seqNum=343&rl=1

Så nu må jeg så lige prøve at få alt det med XML gennem scripting og ikke gennem XMLConnector componenten.... :o)

Men tak for at du tog dig tid til at prøve at hjælpe mig... send mig et svar så får du points.

Mvh fauer
Avatar billede Shasim Novice
04. januar 2007 - 14:23 #3
Nej tak - behold du dine points - jeg har jo ikke givet dig svar :)
Avatar billede fauer Nybegynder
04. januar 2007 - 15:04 #4
Ok så gør jeg det men tak for din tid anyway... :o)
Avatar billede snowball Novice
05. januar 2007 - 22:14 #5
fauer / fauer2: Må man spørge hvorfor du har mere end 1 bruger på Eksperten, hvilket der klart og tydeligt står i reglerne at man ikke må have?

Snowball / CoAdmin
Avatar billede fauer Nybegynder
06. januar 2007 - 09:47 #6
Snowball

Det er fordi jeg sad ude på jobbet, og ikke kunne huske adgangskoden... og det er jo ikke den samme e-mail jeg har der ude, så jeg ville ikke få adgangskoden sendt der ud til.

Og nu har jeg så to brugere, men jeg bruger stadig mine gamle spørgsmål til at kigge tilbage på, så jeg vil helst ikke slette dem.

Hvis det kan lade sig at gøre at flytte dem sammen under den ene bruger vil jeg gerne slette den ene bruger.

Mvh fauer
Avatar billede snowball Novice
06. januar 2007 - 12:29 #7
fauer: Der findes ikke nogen mulighed for at "smelte 2 profiler sammen" - netop fordi man ikke må have mere end 1 profil. De spørgsmål du har oprettet med fauer2 går dog ikke tabt, så du vil altid kunne læse dem.

Eftersom fauer2 profilen er den nyeste, så er det den vi skal have lukket. Du har pt. 2 åbne spørgsmål - http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=fauer2&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp - sørg venligst for at få dem lukket så vi derefter kan få lukket den profil, tak.
Avatar billede fauer Nybegynder
06. januar 2007 - 16:44 #8
Det er en aftale!

Mvh fauer