Avatar billede bes Nybegynder
03. januar 2007 - 04:52 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Bedste Trådløse adapter/kort

Jeg har pt. en USB Netgear, men kan ikke rigtig få fuld signal.
Det går hele tiden, og ville gerne høre om i kender til en bedre adapter?
Min nabo har vidst noget usb ralink,, og han har 80-90%signal.
jeg har mellem 0-max10%.

:)
Avatar billede bes Nybegynder
03. januar 2007 - 04:52 #1
det er til en stationær.
må gerne være pci kort. hvis det altså har bedre "antenne"
Avatar billede prebas Nybegynder
03. januar 2007 - 08:09 #2
lyder mærkeligt... jeg har rigtig god erfaring med buffalo wlan kort... de er nemme at installere og køre upårklageligt
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. januar 2007 - 09:06 #3
Det kan man ikke sige noget fast om, der er for mange variabler i spild. Her er nogle generelle betragtninger

- Den trådløse standard er så ny at man ikke er blevet 100% enige om hvad standarden er, dette betyder at der er nogle kombinationer af accesspoints/routere/netkort, der ikke dur særlig godt sammen, mens andre virker fint.

- Trådløse signaler er meget miljø afhængige. Dette betyder i yderste koncekvens at naboen der står en meter væk kommer på med et brag, mens du intet signal har. Prøv at flytte rundt på tingene. Elektronisk støj og metal der dæmper eller reflekterer kan ødelægge meget
Avatar billede bes Nybegynder
03. januar 2007 - 13:40 #4
ok tak.
Men jeg mener at have hørt at pci kort har bedre signal da der er en stor antenne på. passer det?
Avatar billede thov Forsker
03. januar 2007 - 15:41 #5
Den lille pind på PCI kortene er ikke meget bedre end USB-donglerne, men den kan skrues af og erstattes af en bedre.

Med en forlængerledning kan USB adapterne til gengæld flyttes rundt efter det stærkeste signal.

I et aktuelt tilfælde, fik jeg en USB dongle + 3m forlænger op på 60% signal - PCI adapteren med en +6db antenne, sneg sig knapt over 25%...