Avatar billede pyha Nybegynder
02. januar 2007 - 18:43 Der er 9 kommentarer

endnu et problem med Netgear WGR614 (ingen radio sender/modtager)

Ja så lykkedes det mig – med eksperthjælp – at få min nye router sat op som acces point.

I processen er der dog sket det, at routerens ”trådløse del” er holdt op med at virke.
Når jeg kigger i Netgear-opsætningen er radiofunktionen ganske rigtigt slået fra, men jeg kan ikke få lov til at slå den til igen (der er en afkrydsningsboks, som ikke kan krydses af)

Det hele virkede ellers i går eftermiddags, men i forvirringen med en masse ”resætter” forsvandt radiokontakten. Og uden den er der ikke så meget ide i, at have en ekstra blinkende kasse stående i lejligheden.

Det er en Netgear WGR616.

Nogen der har et godt råd?
Avatar billede pyha Nybegynder
02. januar 2007 - 18:44 #1
rettelse: det er en Netgear WGR 614
Avatar billede kim Nybegynder
02. januar 2007 - 18:59 #2
Avatar billede pyha Nybegynder
02. januar 2007 - 19:11 #3
hej igen Kim,
Når jeg forsøger at få kontakt til routeren vha. ip-adressen får jeg fat i ZyXEL modemmet.
Hvordan kommer jeg ind i opsætningsmenuen... uden at skulle resætte alt?
Avatar billede kim Nybegynder
02. januar 2007 - 19:31 #4
prøv at fjerne ZyXEL modemmet
Avatar billede kenp Novice
03. januar 2007 - 11:56 #5
Så har du glemt at ændre LAN ip-adressen på din netgear.
Avatar billede pyha Nybegynder
03. januar 2007 - 17:34 #6
ja... det skulle man tro, men jeg har flere gange forsøgt at ændre ip'en - tilsynelsdende uden held. routeren "gemmer" godtnok noget, men efter kort tid kommer der en "siden kan ikke vises" besked. Kan det være fordi den valgte ip ikke er fri?
Avatar billede kenp Novice
03. januar 2007 - 17:56 #7
ja det kan meget vel tænkes.
Avatar billede pyha Nybegynder
03. januar 2007 - 18:07 #8
Hvordan finder jeg en fri IP?
Avatar billede kenp Novice
03. januar 2007 - 18:11 #9
find ud af hvilken ip-adresse din computer har fået. hvis den f.eks. har fået 192.168.2.2 så vælge ip 192.168.2.100  og omvendt for at være sikker på at de ligger langt fra hinanden.