Avatar billede goldwings Nybegynder
02. januar 2007 - 14:23 Der er 5 kommentarer

lagging mus & keyboard

jeg spiller WOW - har gjort længe med samme udstyr. Den sidste uge er mit keyboard/mus, begge USB, begyndt at lagge meget, især når der "sker" meget på skærmen. Figuren fortsætter med a bevæge sig, selv om tasterne slippes, og musen reagerer ikke når dettte sker.
Det er IKKE alm. spil-lag da der kan spilles ok på PC der står ved siden af på samme med samme opkobling/konto

Programmet er re-istalleret, fejlsøgt, andet keyboard samt mus prøvet. Virus/spyware scannet, Ingen Sticky keys eller lignende.

Nogen forslag til, hvor problemet kan ligge  ???
Avatar billede haverslev Novice
02. januar 2007 - 14:46 #1
Kør en tur med dette:
http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm

Herefter:
Diskdefragmentering:
1. Start > Alle programmer > Tilbehør > Systemværktøjer > Diskdefragmentering.
2. Grundlæggende handler det så om, at markere/vælge, det drev man ønsker at defragmentere. Og igen afhængigt af Windows version, er der forskel på, hvordan defragmenteringen sættes i gang, men det giver i alle tilfælde sig selv. Se efter en knap med påtegnelsen - Ok eller Defragmentér og tryk på den.
3. Når defragmenteringen er overstået for det valgte drev, kommer der en besked om, at det er gjort og afhængigt af Windows version, om man ønsker at defragmentere andre drev. Man kan så foretage sine valg.
4. Når det hele er overstået er der kun tilbage, at lukke værktøjet
Avatar billede goldwings Nybegynder
02. januar 2007 - 15:18 #2
jeg glemte at notere at maskinen selvfølgelig er defragmeteret og generelt ryddet op osv....
det er ej heller trådløse mus/kb ..
Avatar billede milter Ekspert
02. januar 2007 - 15:26 #3
Har du adaptere, så du kan prøve at koble dem til PS2-portene i stedet for?
Avatar billede goldwings Nybegynder
02. januar 2007 - 18:21 #4
har netop afprøvet med PS2-keyb og mus ... ingen ændring
Avatar billede milter Ekspert
02. januar 2007 - 19:34 #5
Prøv at kigge i Enhedshåndtering, er der nogle gule udråbstegn der?

Når de reagerer langsomt, så prøv at åbne listen med processor, som er i gang med CTRL+ALT+DEL > Jobliste > Processer.

Normalt optager "Aktiv systemproces" mellem 95 og 99% af processorkraften, hvis du ikke rører noget, og der ikke er en eller anden CPU-krævende proces i gang. Se, om der er nogle andre processor, som bruger CPU-resourcer.