Avatar billede kennethd Nybegynder
01. januar 2007 - 23:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Min vens bærbar er helt tosset!

Hej, min vens computer er fuldstændig underlig..

Den er næsten lige blevet formateret (af Ekspert butikken)..

Men hans computer er helt tosset:

1. Det kan tage op til 5-10 min bare at tænde den
2. Når den endelig er tændt er den ultra langsom
3. Selv i "opstarts-lyden" i windows lacker den
4. Det er umuligt at høre musik, gå på nettet og andet, hvis man ikke vil få stress :)

Jeg har lavet virusscan, ad-aware scan, spywarescan, og diskfragmentering..

Dog hjælper intet, og der er hverken fundet virus eller spyware..

Hvad gør han, hjælper det at formatere den?

Han har ikke installeret ret mange programmer, har ikke noget som helst fyld, eller noget i den stil ..

Hans harddisk består maks af 200 billeder, og 5-10 dokumenter ..

HJÆLP!
Avatar billede kingzicz Nybegynder
01. januar 2007 - 23:57 #1
Hvis jeg var dig ville jeg gemme billede og andet han gerne vil gemme på en usb , eller en anden computer eller hvad i har ?
Så det vel bare prøve og formatere computeren selv, eller også henvende sig til den Ekspert butikke der har gjort det for ham, og på den måde spørge hvad de har lavet galt og om det kan passe ?

Håber det hjælper lidt ;)

//kingzicz
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2007 - 01:28 #2
Ville også prøve at formatere den igen.
Avatar billede halifax Nybegynder
02. januar 2007 - 04:54 #3
Kunne lyde som overførselshastigheden af data fra harddisken er uendelig langsom.

Prøv at gå i Enhedshåndtering, udvid plus-tegn ud for IDE ATA/ATAPI enheder, højreklik og vælg Egenskaber. Klik faneblad Avancerede indstillinger og tjek at Overførselstilstand er sat til DMA hvis tilgængelig.
Når du er i Enhedshåndtering så se efter om der skulle være noget mistænkeligt (med gult udråbstegn over)
Avatar billede anders-j Nybegynder
04. januar 2007 - 13:11 #4
Min kærestes lillebror havde et lign. problem, og det viste sig at være harddisken der var kaput.

Senere hen, begyndte den at sige underlige lyde og fucke alt op, og pludselig genstarte, og disken stod ikke til at redde..
Når jeg prøvede med et rep. program til disken stoppede den halvvejs, fordi der var så mange dårlige sectors på den..

Hvilken harddisk er det?

Det med, at den hakker i det, når den starter windows op, kan også være at grafikdriverne ikke er installeret, el. at det evt., kan være nogle gamle/forkerte.

Hvor mange ram er der i?

Prøv evt. hvis der er 2x512 i, at tage den ene klods ud, og byt lidt om på dem, så de sidder i forskellige porte.

Hvor mange ting er der i? diske.. cd-rom drev.. osv. som der skal have strøm.. kan avt. også være strømforsyningen der er kaput, el. ved at være det el. simpelthen ikke kan trække computeren ordentligt.
Avatar billede anders-j Nybegynder
04. januar 2007 - 13:12 #5
hov,.. glemte lige at det er en bærbar :)

Men prøv evt. det med rammene, og se på disken med et utility til den producent.
Det kan også være fordi den er for varm.
Avatar billede kennethd Nybegynder
04. januar 2007 - 13:26 #6
Det lyder godt, jeg tager op til ham imorgen, så prøver vi det lige ad ..
Avatar billede kennethd Nybegynder
06. januar 2007 - 00:06 #7
Kingzicz, du havde ret .. Nu er den blevet formateret, og den virker tiptop :D
Tak for hjælpen ..