Avatar billede pyha Nybegynder
01. januar 2007 - 20:12 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Netgear WGR614

Godt Nytår!
Jeg kan ikke få hul igennem til Internettet når jeg tilslutter min nye router. (via netkabel)
Forbindelsen kører som smurt indtil jeg tilslutter dyret.

Opsætningen af routeren går også fint indtil den skal teste internetforbindelsen med de indstillinger den selv har bestemt. Den undersøger min forbindelse og er super tilfreds med, at jeg bruger dynamisk IP… og lamperne på både modem og router lyser/blinker som beskrevet i guiden. Men der er ingen internet… jeg har haft den stående i ½ time – i tilfælde af, at det var udbyderens udstyr der først skulle ”godkende” routeren, men uden resultat.

Udstyr:
Trådløs router: Netgear WGR614
Modem: ZyXEL Prestige 2000 series (2 Mbit Fullrate)
Computer:Bærbar Asus W1000

What dælen do I do?
Avatar billede kim Nybegynder
01. januar 2007 - 21:21 #1
Jeg går ud fra du får en dhcp adresse fra din zyxel, så skal du køre den netgear som
AP. Gør du det ?
Avatar billede pyha Nybegynder
01. januar 2007 - 21:27 #2
ØØh.. det er meget muligt.
Jeg går da ud fra, at routeren får en ip af modemet... som skal "videre til computeren" Hvis det er det du mener.

Testprogrammet siger at jeg kører dhcp.
Avatar billede pyha Nybegynder
01. januar 2007 - 21:30 #3
eller rettere... hvordan kører jeg den som ap?
Avatar billede kim Nybegynder
01. januar 2007 - 21:31 #4
Jeg mener du har ikke kabel i wan porten på netgearen vel
Avatar billede kim Nybegynder
01. januar 2007 - 21:35 #5
hvad er det for en ip du får fra ZyXEL
Avatar billede pyha Nybegynder
01. januar 2007 - 21:42 #6
Hmm... der er kabel fra modemet ind i routeren og fra routeren ind i computeren.

Det er den opsætning vejledningen vil ha' Når den er sat op HÅBEDE jeg at kunne skippe kablet fra routeren til computeren... men foreløbigt vil det være en succesoplevelse at få adgang til nettet via kabel.

er det helt håbløst?

Jeg ved ikke hvilken ip ZyXEL'en... jeg "får automatisk tildelt en ip" fra udbyderen
Men jeg kan da kigge, hvis du siger hvor den er gemt :-)
Avatar billede kim Nybegynder
01. januar 2007 - 21:45 #7
hvis du skriver ipconfig /all i en cmd
Avatar billede pyha Nybegynder
01. januar 2007 - 21:49 #8
IP-adresse 192.168.1.34
standardgateway 192.168.1.1
dhcp            192.168.1.1

(jeg har ikke routeren sat på nu - men jeg går ud fra at det er den samme ip)
Avatar billede kim Nybegynder
01. januar 2007 - 21:51 #9
det er fint så skal din router kører som AP. Du har 5 porte i netgearen ikke
den første skal du ikke bruge
Avatar billede pyha Nybegynder
01. januar 2007 - 21:54 #10
jeg har 1 "ind-port" hvor modemet sidder
og 4 "ud-porte" jeg har forsøgt at få forbindelse gennem 2'eren og 4'eren
Avatar billede kim Nybegynder
01. januar 2007 - 22:03 #11
du skal have et kabel fra modemet til port 2 og fra port 3 til computer
Avatar billede kim Nybegynder
01. januar 2007 - 22:05 #12
under Basic Settings i netgear skal du sætte det til get Dynamically From ISP
Avatar billede pyha Nybegynder
01. januar 2007 - 22:05 #13
hmm.. det prøvede jeg lige... uden held... jeg prøver igen MED en genstart...
Avatar billede kim Nybegynder
01. januar 2007 - 22:06 #14
under LAN IP Setup skal du fjerne flueben i Use Router as DHCP Server
Avatar billede kim Nybegynder
01. januar 2007 - 22:07 #15
vent nu lige
Avatar billede kim Nybegynder
01. januar 2007 - 22:10 #16
under LAN IP Setup giver du den en fast ip adresse som du ved er fri
Avatar billede pyha Nybegynder
01. januar 2007 - 22:26 #17
nå.. jeg troede du var færdig... Er der andet - eller kan jeg gå i gang?
Avatar billede pyha Nybegynder
01. januar 2007 - 22:34 #18
HOV nu var der hul igennem... uden at jeg gjorde andet end at flytte kablerne til port 2 og 3... mystisk!
Avatar billede kim Nybegynder
01. januar 2007 - 22:57 #19
Nu kører den som AP
Avatar billede pyha Nybegynder
01. januar 2007 - 23:03 #20
okæ... det virker tilsyneladende.. også den trådløse del :-)
Men hvordan kommer jeg nu ind og aktivere sikkerheden?
http://www.routerlogin.com/basicsetting.htm linker til en ubrugelig side... jeg er vist ved at være søvnig...
Avatar billede kim Nybegynder
01. januar 2007 - 23:05 #21
kender du ip adressen på den ?
Avatar billede kim Nybegynder
01. januar 2007 - 23:06 #22
så skriver du admin og password og under Wireless Settings sætter du alt op
Avatar billede pyha Nybegynder
01. januar 2007 - 23:07 #23
Argh... ja det burde jeg jo.. var det ikke lige den jeg valgte selv ?... nå så må jeg jo til at lede...
Avatar billede pyha Nybegynder
02. januar 2007 - 07:34 #24
Ok... du har vist gjort dig fortjent til nogle points... Så hvis du opretter et svar...

Der er imidlertid opstået et nyt problem (suk) det trådløse netværk forsvandt... dvs. lampen på routeren holdt op med at lyse. Kan man brænde den af, hvis man re-setter for mange gange ?
Avatar billede kim Nybegynder
02. januar 2007 - 08:32 #25
kig under Wireless Settings og se om der er flueben i Enable Wireless Router Radio
Avatar billede pyha Nybegynder
02. januar 2007 - 08:47 #26
Ok.. det vil jeg undersøge så snart jeg kommer hjem fra arbejde  :-)