Avatar billede fritkolt Nybegynder
01. januar 2007 - 17:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skrue op for rækkeviden af min trådløse router?

Jeg har windows xp og min router er en linksys wrt54gl. Hvordan skruer jeg op for rækkevidden? Lige nu kan jeg kun være på nettet inden for 5-10 meter.
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. januar 2007 - 17:18 #1
Du kan ikke skrue op for rækkeviden, du kan placerer din fouter et andet sted, eller bruge bedre antenner. Grunden til at rækkeviden er lav, er enten elektronisk støj, metal i bygningne eller møbler der dæmper og reflekterer, eller det er din router der ikke passer med den antenne der sidder på maskinen
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2007 - 17:28 #2
som allerede nævnt er placeringen vigtig ,tænk fx på isolerede vægge der er dampspære inde bagved som er belagt med folie dette skærmer for signalet .

tykke beton mure .

til den router du har ,der har linksys en 7db antenne og den er lidt kraftigere end den 5 db der er standard
Avatar billede fritkolt Nybegynder
02. januar 2007 - 08:32 #3
TAk til jetdirect også!