Avatar billede Slettet bruger
30. december 2006 - 16:52 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Farligheden ved Black Absinthe

Hvilke alvorlige bivirkninger kan der være ved indtagelse af Black Absinthe med 80% alkohol?

---- http://absinth-black-absinthe.stinko.de/absinth_black_absinthe_1.jpg
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. december 2006 - 17:13 #1
Nu drikkes det jo ikke rent så... :)
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2006 - 17:22 #2
Hvordan vil du så forslå man drak det?
Avatar billede dang Praktikant
30. december 2006 - 17:39 #3
Absinth er i mine øjne lidt et rip off, men meget sjovt indslag, man skal bare ikke regne med at få nogen effekt af det thujun der er deri ! Men jeg vil råde dig til at drikke den på den traditionelle måde med vand og sukker !
Avatar billede sefo Nybegynder
30. december 2006 - 17:54 #4
Den klassiske: 2-4 cl absinthe hældes i et glas en absinthe ske placeret ovenpå med en sukkerknald, der hældes koldt vand over og det opløste vand drypper ned i glasset indtil opløsningen er fra 1:1 - 1:6, hvis ikke alt sukkeret er opløst kan det røres i med skeen.

Den Tjekkiske adskiller sig fra den klassiske ved at sukkeret vædes med absinyhe ligges i skeen og antændes, det karameliserede sukker vil dryppe ned i glasset, hvis ikke alt sukkeret karameliseres røres resten i.

absinthe drikkes også rent, med f.eks cola eller malt øl.
Men huske absinthe skal NYDES ikke bælles.

Hvis man tror at man opnår den narkotiskerus man fik af de originale absinthe typer som ikke er lovlige længere, bliver man skuffet for så skal der indtages 6-8L rent absinthe
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. december 2006 - 19:51 #5
Drikker du nok, så vil det have følgende bivirkninger

- Grimme kvinder ser pludselig godt ud
- Dumme mennesker lyder pludselig kloge, dig selv incl.
- Gode ideer og sjove påfund, viser sig dagen efter at være åbentlyse tåbelige
- mere af samme skuffe
Avatar billede torotune Nybegynder
30. december 2006 - 22:39 #6
sefo ->  De originale absinthe-typer, kan de ikke stadig fåes i østeuropa og måske Tyskland? Hvad er det egentlig i det som gør det specielt - thujun, er det et narkotisk stof?
Avatar billede sefo Nybegynder
31. december 2006 - 00:04 #7
absinthe stammer fra schweiz ca. 1792 og er oprindeligt en elexir til medicinsk brug, men blev hurtigt populær som nydelsesmiddel. Der er stor uenighed om indholdet i absinthe i de tidlige år. ligesom oprindelses året også er lidt uklart.
Man kan ikke sige om den kendte virkning, nærmest som opium eller andre  hallucinerende stoffer er en myte eller sandhed. der er flere producenter af absinthe som efter sigende ikke har ændret opskriften på deres absinthe i generationer
Absinthe blev ofte fremstillet som meget vanedannende og at det gav psykotiske træk hos brugeren. Det var stoffet Thujone som fik skylden for disse egenskaber, men senere forskning har sået stor tvivl om dette nu passer. På grund af sit ry blev absinthe forbudt i de fleste europæiske lande og usa i 1915.
Absinthe bliver fremstillet på urter og er populært blevet kaldt "den grønne fe" på grund af farven.
Thujone er som sådan ikke et narkotisk stof. det bliver brugti mange lande i industriel fremstilling af fødevarer, men under regulerede mængder. Det har en meget fremtræden duft og smag af menthol.
At drikke absinthe i dag er ikke anderledes end alt andet spiritus,dog med en lidt større procent end den normale vodka.
Det mest anvendte absinthe mærke før forbudet i 1915 var Pernod Fils
Avatar billede dang Praktikant
31. december 2006 - 13:29 #8
bufferzone: ja alkohol er en velsignelse for nogen af os ;o)
Avatar billede torotune Nybegynder
02. januar 2007 - 17:08 #9
cool :-)
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2007 - 06:36 #10
smid et svar dang, sefo og bufferzone!
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. januar 2007 - 07:38 #11
jeg vil ikke have point for min ikke særligt relevante kommentar
Avatar billede dang Praktikant
20. januar 2007 - 17:45 #12
Takker :o)
Avatar billede sefo Nybegynder
20. januar 2007 - 18:56 #13
Tak.