Avatar billede jvp Nybegynder
30. december 2006 - 16:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IE 7.0 - skærm problemer

Er der nogle her som også har oplevet efter at have skiftet fra IE 6.0 til 7.0 at al skrift der vises i browservinduet fremkommer yderst utydeligt? Jeg havde så absolut ikke de problemer med IE 6.0, men de er opstået nu.
Det drejer sig kun om hvad der vises i browservinduet, eftersom alt øvrigt står ligeså skarpt som det har gjort hidtil.

På forhånd tak
/Jacob
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. december 2006 - 17:02 #1
Samme problem her.

Men efter sigende skulle poblemet være ikke eksisterende på en TFT skærm...
Kan dog ikke tjekke dette...
Avatar billede nva Praktikant
30. december 2006 - 17:07 #2
Har du markering i 'udjævn skærmskrifttyper' under 'denne computer-egenskaber-avanceret-ydeevne visuelle effekter'? Aner ikke om det betyder noget, men det er da nemt at afprøve.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. december 2006 - 18:22 #3
Jeg havde samme problem, jeg løste det sådan:
Funktioner -> Internetindstillinger -> Avanceret -> Fjern flueben i "Brug altid Clear Type til HTML*"
Luk herefter alle IE vinduer og Åbn igen IE.

Jeg ved ikke om det hjælper dig, men hos mig gjorde det.  :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. december 2006 - 19:59 #4
Det gør det også her, så mon ikke det er løsningen :)
Avatar billede jvp Nybegynder
31. december 2006 - 11:37 #5
Genialt, det hjalp. Mange tak for hjælpen.
(Så kan man undre sig over hvad funktionen er til for...)
Avatar billede vejmand Juniormester
31. december 2006 - 13:34 #6
Velbekomme, så kommer her et svar.
Du lukker spørgsmålet ved at markere mit navn i boksen nederst til venstre, og derefter klikke på "Accepter"
Så er spørgsmålet rigtig lukket.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
31. januar 2007 - 20:24 #7
Lidt yderligere info:

Fra "hjælp" på IE 7.

Hvorfor ser skrifttyperne slørede ud i Internet Explorer?
Hvis skrifttyperne på skærmen ser anderledes ud i Internet Explorer end i andre dele af Windows (f.eks. hvis de er slørede eller vises med fed), kan det skyldes ClearType. ClearType er en softwareteknologi, der er udviklet af Microsoft, som gør det nemmere at læse tekst på LCD-skærme (Liquid Crystal Display), der f.eks. bruges på bærbare computere og fladskærme. ClearType kan undertiden have et sløret udseende på CRT-skærme (Cathode Ray Tube) eller på LCD-skærme, der ikke er indstillet. Som standard er ClearType altid slået til i Internet Explorer, uanset hvordan Windows er konfigureret; du kan dog ændre dette.

Hvis skrifttyperne ikke vises så klart, som du gerne vil have det, kan du prøve at optimere ClearType til skærmen. Besøg webstedet om Microsoft-typografien ClearType (http://www.microsoft.com/typography/cleartype/tuner/Step1.aspx), og følg derefter vejledningen til indstilling af ClearType. Webstedet installerer et ActiveX-objekt, der hjælper dig med at indstille ClearType til computeren, eller du kan hente et værktøj, der i stedet kan bruges offline.

Hvis du stadig ikke bryder dig om ClearTypes udseende i Internet Explorer og vil slå funktionen fra, skal du benytte nedenstående fremgangsmåde for at få Internet Explorer til at bruge de samme indstillinger som Windows. Hvis du gør det, kan du slå ClearType fra (eller til igen) ved hjælp af Windows Kontrolpanel.

Sådan bruges samme ClearType-indstillinger i Internet Explorer som i Windows

Klik på knappen Funktioner i Internet Explorer, og klik derefter på Internetindstillinger.
Klik på fanen Avanceret, rul til sektionen Multimedier, fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Brug altid ClearType til HTML, og klik derefter på OK.
Ændringerne træder i kraft, næste gang du starter Internet Explorer.