Avatar billede binauhus Nybegynder
30. december 2006 - 10:21 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Bærbar kan ikke finde system

Hej,

Står med en bærbar som ikke vil starte. Den siger system not found. Den viser ingen harddisk i BIOS og spørger efter netværkskabel, da den derfor vil starte på PCI LAN nVidia kort.

Hvordan reddes dette?

MVH
Peter
Avatar billede peet49 Nybegynder
30. december 2006 - 10:24 #1
Lyder som en defekt harddisk, betingelsen for boot af sytem er, at systemet kan finde disken.
Avatar billede binauhus Nybegynder
30. december 2006 - 12:38 #2
Harddisken er ikke defekt har jeg lige konstateret ved at smide en Windows skive i og der kan man se partitionerne og vælge hvor man vil installere Windows. Det er dog min egen version.

Det er en Acer Aspire 9302. Den kommer uden genoprettelsescd'er og der er ikke lavet nogen til den som det er muligt.

What to do?

Hvorfor kan Windows Installer se harddisken når man ikke kan i BIOS?
Avatar billede binauhus Nybegynder
30. december 2006 - 13:21 #3
Problem løst. Den startede almindeligt op efter jeg lukkede Windows Installer. Spøjst....