Avatar billede hooksi Nybegynder
30. december 2006 - 00:21 Der er 8 kommentarer

Min Harddisk er ulæselig

Min harddisk bliver fundet af windows men kan ikke læses, og derfor ikke vist i denne computer.

Er der et program der kan genoprette harddisken eller er den kaput???

Håber i kan hjælpe???
Avatar billede Skoven Praktikant
30. december 2006 - 01:06 #1
er der noget på harddisken du skal bruge?
Prøv at gå ind i disk-håndtering og se om disken er partitioneret. Control Panel -> Administrative Tools -> Computer Management (disk management).
Avatar billede hooksi Nybegynder
30. december 2006 - 01:11 #2
Ja der er en masse dokumenter...
Men den kan ikke finde harddisken inde i Computer Management (disk management).

Hva kan jeg så gøre???
Avatar billede nva Praktikant
30. december 2006 - 11:42 #3
Måske kan dette hjælpe dig http://www.helgec.dk/lost%20partition.html eller du kan prøve at boote fra din XP-cd og via recovery console køre en chkdsk /p /r
Avatar billede mickey777 Nybegynder
30. december 2006 - 13:32 #4
Har harddisk altid været tilsluttet i computeren eller har du lige tilføjet den til din computer?
Avatar billede hooksi Nybegynder
30. december 2006 - 19:07 #5
Nej den har været gået ned før men nu har jeg en ny computer at læse disken på....

Men i det der program finder den ingenting den siger bare: error reading disc...

hva gør: chkdsk /p /r
Avatar billede nva Praktikant
30. december 2006 - 19:11 #6
Den kommando undersøger din harddisk og reparerer de fejl der findes. Det kan betyde at enkelte filer forsvinder, men så kan du bruge disken - ellers kan du ikke. Så valget eksisterer jo egentlig ikke ;) http://support.microsoft.com/kb/314058/da
Avatar billede hooksi Nybegynder
30. december 2006 - 19:14 #7
hvor kører jeg den fra???? altså efter jeg har bootet???...
Avatar billede hooksi Nybegynder
30. december 2006 - 20:03 #8
Har prøvet at boote og den finder ikke min primære harddisk heller men går jeg videre kommer jeg ind i windows... hva gør jeg galt???