Avatar billede martinwenzell Nybegynder
29. december 2006 - 12:11 Der er 17 kommentarer

Fejl i ekstern harddisk

Sidste år købte jeg en ekstern harddisk af mærket WOXTER Pocket X-Div 35 200GB. Efter at have lagt filer over på den, så kan jeg ikke længere få adgang til den. "Anmodningen kunne ikke udføres, da der opstod en I/O fejl" er fejlmeddelelsen. Dette gælder både i kommandoprompt og i stifinder. Jeg har forsøgt at formatere harddisken i desperation, men det kan jeg heller ikke.

WOXTER stiller en fil til rådighed, som er navngivet FRDMP05.ROM - men den skal kopieres til harddisken, som jeg jo ikke kan få adgang til. Jeg har forsøgt copy funktion i kommandoprompt uden held.

I enhedshåndtering kan jeg se, at harddisken hedder Maxtor 6 L200P0 USB Device.

Gode råd efterspørges!
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
29. december 2006 - 12:21 #1
Prøv at downloade og brænd INSERT http://www.inside-security.de/insert_en.html Boot op på cd-en og se så om den ikke kan genkende din disk. Hvis disken genkendes så meld tilbage så forsætter vi derfra. Du skal brænde INSERT som et bootimage
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
29. december 2006 - 12:35 #2
Sorry - jeg er novice og skal have det skåret ud i pap:

Du mener 1) downloade http://downloads.sourceforge.net/insert/INSERT-1.3.8a_en.iso?modtime=1164233475&big_mirror=0 og 2) brænde den over til en CD, som jeg lader sidde i, mens jeg 3) genstarter min bærbar tilsluttet den eksterne harddisk?
Avatar billede nva Praktikant
29. december 2006 - 12:38 #3
Kan du ikke udføre en scandisk med reparation af ødelagte steder på harddisken fra diskhåndteringen?
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
29. december 2006 - 12:43 #4
Når jeg kører chkdsk e: i kommandoprompt skriver den:

Filsystemtypen er FAT32. Der er fundet fejl. CHKDSK kan ikke fortsætte i skrivebeskyttet tilstand.
Avatar billede nva Praktikant
29. december 2006 - 12:48 #5
Jamen har du gjort det fra diskhåndteringen under almindelige forhold - ikke fejlsikker tilstand eller noget.
Avatar billede nva Praktikant
29. december 2006 - 13:00 #6
Kontrolpanel-Administration-Computer administration-diskhåndtering. Højreklik på drev-egenskaber-funktioner-Undersøg
Avatar billede triton Nybegynder
29. december 2006 - 13:05 #7
kan du køre en chkdsk e: /F
?
Avatar billede nva Praktikant
29. december 2006 - 13:10 #8
Glemte lige at sige, at du jo skal markere for at der automatisk skal udbedres for de fejl der findes.
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
29. december 2006 - 13:26 #9
Til triton: Ved chkdsk e: /F får jeg fejlen: Check Disk Utility har fundet en fejl og afsluttes.
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
29. december 2006 - 13:37 #10
til nva: når jeg kontrollerer disken under fejlsøgning i diskhåndtering, så sker der ikke noget andet end at det lille vindue, hvor jeg markerer indstillinger for diskkontrol, lukker ned.
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
29. december 2006 - 13:38 #11
Forsøgte diskfragmentering og fik fejlen: diskfragmentering kan ikke køre på denne diskenhedstype
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
29. december 2006 - 13:42 #12
Ved forsøg på sikkerhedskopiering af de filer, som ligger på den eksterne harddisk var fejlmeddelelsen: Disk e: svarede ikke. Kontroller, at der er en gyldig diskette i drevet og at drevet fungerer korrekt.
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
29. december 2006 - 13:58 #13
Vedr. "29/12-2006 12:35:54" det er korrekt opfattet du skal blot huske at brænde cd-en så den bliver bootbar Når du har bootet får du (forhåbentlig)adgang til din syge disk
Avatar billede nva Praktikant
29. december 2006 - 14:01 #14
Har du forsøgt at opdatere driveren til din externe boks? - det kan lyde som om driveren er blevet ødelagt.
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
29. december 2006 - 14:17 #15
jeg prøver det med bootdisken i aften. Ang. driver, så kan jeg desværre ikke finde nogen opdateret driver til Maxtor 6 L200P0 USB Device på nettet. WOXTER erkender jo også, at have en fejl med denne harddisk, så jeg tror ikke det er driveren. Løsningen må ligge i, at få lagt den fil ved navn FRDMP05.ROM, som jeg har modtaget, over på harddisken ifølge instruktionerne fra WOXTER. Men det er naturligvis et problem, når jeg ikke kan få adgang til harddisken.
Avatar billede ronniwenzell Nybegynder
30. december 2006 - 22:39 #16
prøv at gå ind i kontrolpanel, system, hardware og vælg enhedshåndtering. find harddisken og slet den fra systemet. genstart. når windows starter op igen og finder harddisken vælger du først "nej" til at søge efter driver på microsoft.com. Dernæst at du vælger driveren fra en bestemt placering fremfor at computeren selv søger efter driver. Så indsætter du den medfulgte driver-disk og tager driveren derfra. se, om du da kan få adgang til harddisken.
Avatar billede ronniwenzell Nybegynder
30. december 2006 - 22:43 #17
vedr. 29/12-2006 12:35:54, kan jeg lige fortælle dig (hvis du ikke allerede ved det i forvejen) at en .iso-fil er et 'image' af indhold fra en cd. denne fil brændes ikke på en cd som almindelig data-indhold, men fra nero (hvilket jeg mener du bruger) skal du vælge at brænde en image-fil på cd. så vidt jeg ved, har nero med stor sandsynlighed allerede associeret iso-filer til programmet, så du dobbeltklikker bare på filen og så skulle nero vist gerne guide dig resten af vejen