Avatar billede bischoff Nybegynder
29. december 2006 - 05:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

TFT 17" skærm, max ca 1600

Hej, jeg vil gerne anskaffe mig en TFT-skærm men har desværre ikke de store økonomiske resourcer p.t og vil derfor "kun" give ca 1600 for en skærm, Først havde jeg sat mig i hovedet at jeg ville hbave en 19", hvilket dog nok ikke er realistisk til den pris, hvis jeg vil have en opløsning på 1600*1200. Derfor har jeg kigget lidt på 17" og har fundet den her skærm fra LG.

http://edbpriser.dk/Images/Misc/beskrivelse.gif

Den har fået flotte anmeldelser og prisen er indenfor mit loft.

Vil høre om I syntes, at det er et dårligt køb. Skærmen skal bruges til spil såsom, FarCry, Company of heroes, splinter cell, strategispil etc. Så det er lidt blandet. Derudover selvfølgelig til almindelig brug, word, internet dog intet grafisk arbejde.
Avatar billede bischoff Nybegynder
29. december 2006 - 05:43 #1
hmm, prøver lige med et bedre link: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=184652
Avatar billede kogt Nybegynder
29. december 2006 - 09:22 #2
skaermen du har fundet har kun en oploesning paa 1280 x 1024... ved ikke og du er klar over det :) men nu er du klar over det...

ellers har jeg ikke meget forstand paa TFT-skaerme, men ser fin i mine oejne..
Avatar billede bischoff Nybegynder
29. december 2006 - 14:17 #4
Så vidt jeg kan forstå ud fra diverse hjemmesider med gode råd om TFT skærme, så er den anbefalet opløsning til 17" 1280*1024 og for 19" 1600*1200, er dette ikke korrekt?? Dermed er de sidste link du (john.doe) har vist ikke optimalt, da denne 19" "kun" kan køre i en opløsning af 1280*1024, hvilket jo så ikke er optimalt. Det var egentlig dette der gjorde, at jeg besluttede mig for 17" og ikke 19", da det var svært at finde en 19" skærm med en opløsning på 1600*1200.

Til kogt: findes der 17" skærme, der kan køre i 1600*1200 opløsning siden du skriver om jeg er klar over at den linkede 17"skærm "kun" kan køre i 1280*1024???
Avatar billede bischoff Nybegynder
29. december 2006 - 14:22 #5
Til john.doe: Hvorfor mener du, at den 17" skærm som du har anbefalet er bedre end LG-skærmen?? Kan godt se, at din skærm har en billedklarhed på 370 cd/m2 i forhold til Lg´s 300, men LG-skærmen har derimod kontrastforhold på 1600:1 hvor din skærm "kun" har 400:1. Betyder det at billedklarhed skal vægtes over kontrastforholdet???
Avatar billede venturer Nybegynder
29. december 2006 - 14:28 #6
Hvad angår opløsningen. Den anbefalede opløsning er afhængig af skærmens panel og IKKE selve størrelsen. De fleste 19" kører også med en opløsning på 1280x1024.

Lysstyrke og kontrast tallene er ikke SÅ vigtige, for de forskellige producenter måler det på forskellige måder.

Jeg synes du skal købe den LG du har kig på, hvis du selv har "en god fornemmelse" med den. Prøv den i et par dage og se om du synes om den. Hvis ikke har du jo stadig 14 dages fuld returret så længe den er købt over nettet og du selvfølgelig behanlder den ordenligt.
Avatar billede kogt Nybegynder
29. december 2006 - 18:30 #7
jeg kan desvaerre ikke finde nogen 17" med 1600x1200 oploesning...

off topic > en anden god ting er og tjekke skaermen for pixelfejl hvis den har en fejl saa send skaermen tilbage og find den et andet sted indtil du fooer en fejlfri skaerm... det er noget lort at nogle firma'er tillader pixelfejl... og man skal ikke finde sig i det... her er det, det er godt med 14 dage fuld retur ret
Avatar billede john.doe Nybegynder
30. december 2006 - 08:55 #8
de to skærme som jeg linkede til, er ganske gode skærme. Jeg har set dem
i brug i butikken hvor der også kan spilles på dem. CS og need for speed
kører helt ok, og som andre også nævner så er tallene en underlig størrelse
når man prøver dem i virkeligheden, så får man oplevelsen af at de kan det
de skal.
Avatar billede bischoff Nybegynder
23. marts 2007 - 01:44 #9
Jeg lukker den her, da indkøb af skærme er udskudt lidt endnu....