Avatar billede jesperaha Nybegynder
28. december 2006 - 21:16 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hvilken bærbar pc skal jeg vælge ?

Hej

Jeg søger lidt råd angående køb af en bærbar pc. Jeg har set en Fujitsu-Siemens på nettet og en HP, som er på tilbud i bilka i næste uge.

Den skal bruges til specialeskrivning og lidt computerspil.
Jeg er lidt i tvivl om hvilken jeg skal vælge - kan I give mig lidt gode råd - evt. om der er en anden maskine, som i vil anbefale.

HP NX7300 RU395ES
Intel Core 2 Duo T5500 (1.66 Ghz)
2048 MB DDR2 RAM
120 GB SATA Harddisk
224 MB Intel Media Accelerator 950 grafik (delt)
DVD+/- RW brænder Dual Layer med LightSCribe
15.4" WXGA TFT
Trådløst netværk 802.11b/g
10/100 LAN
56K Modem
3 x ISN 2.0
Firewire
Windows XP Home
Norton Internet Security 2006

Fujitsu Siemens AMILO Si 1848 (Microsoft Windows XP Home Edition)
Specifikationerne kan ses her
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=260328

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. december 2006 - 21:29 #1
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=260328

Pga. grafikkortet, men regn ikke med at dine spil kører perfekt, da det kort er i den langsommere ende af skalaen.
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2006 - 21:37 #2
Prøv at checke div anmeldelser af bærebare, kunne være der var andre intressante valg
http://www.laptopworld.dk/Anmeldelser_laptops.php

Ellers vil jeg mene at Fujitsu Siemens AMILO Si 1848, er det bedste valg - da den har 2.0ghz processor, måske lidt bedere grafik som er krævet til f.eks spil
Avatar billede lzs Nybegynder
28. december 2006 - 21:52 #3
Du skal ikke tage nogle af dem du linker til, hvis du ønsker at spille nyere spil.
Avatar billede jesperaha Nybegynder
28. december 2006 - 21:55 #4
Er det helt umuligt at spille nyere spil - eller er det blot nødvendigt at vælge mindre krævende settings for grafikken  i de enkelte spil ?

Er der andre bærbare i samme prisleje som i kan anbefale ?
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2006 - 22:07 #6
Du skal IKKE forvente at køre de nyeste spil i en særlig høj opløsning.
Spil som f.eks Oblivion kan du nok glemme alt om at køre, det er dog også det mest grafikkrævnde spil der er pt.
http://www.elderscrolls.com/home/home.htm

Hvis du skal spille spil i den nyere ende, så vil jeg foreslå et kig på Zepto og vælge en med et Gforce 7600 grafikkort chip
http://www.zepto.dk/Shop/Notebooks.aspx
Avatar billede jesperaha Nybegynder
28. december 2006 - 22:41 #7
John Stigers tak for de to links

Jeg kan se, at processoren kun har en klokfrekvens på 1.66 Ghz i modsætning til 2.0 i de to maskiner jeg havde fundet. Hvor stor betydning vil denne forskel have på maskinens ydeevne ?
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2006 - 22:52 #8
Det er nu kun den ene af dem du linker til, der 2.0Ghz.
Men til gengæld er de så med Core 2 Duo processorer, det er betydelig bedere en f.eks en med core Duo processor.

Core 2 Duo prosessorer har 2 kerne og du praktisk talt sætte den til at antivirus scanne på den ene kerne og spille spil på den anden.
altså en form for to cpu`er i en cpu
Avatar billede jesperaha Nybegynder
28. december 2006 - 23:29 #9
Ok, tak for hjælpen. Har ikke lige kunnet gennemskue forskellen på core duo og core 2 duo.

Faldt lige over denne Zartego - det ser umiddelbart ud til at være billige maskiner i forhold til hvad jeg ellers kan finde på edbpriser.dk

Kender i noget til Zartego ?

Overvejer lidt denne http://www.zartego.com/shop/productinfo.asp?id=TW3%2DPM56121
eller denne http://www.zartego.com/shop/productinfo.asp?id=TW3%2DPM72121

Hvad synes i umiddelbart om dem ?
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2006 - 23:46 #10
Kender ikke Zartego, men de ser da umiddelbart fornuftige ud.
Du kan evt. spørge en bruger her på E, som hedder/kalder sig : loppehund
Det er ham der har http://www.laptopworld.dk  og han kender sikkert til Zartego og hvad det er for noget "kram"
Avatar billede segato Nybegynder
29. december 2006 - 22:33 #11
Jeg kan svare dig inden for en uge, har lige bestilt en. De virker fornuftige at snakke med, men det stadig lidt af en chance da man ikke kender dem. Men på den anden side finder du med sikkerhed tilsvarende priser andre sted på sådan nogle specifikationer.
Avatar billede haverslev Novice
10. januar 2007 - 19:52 #12
Kan der lukkes her ?    (smider et svar, hvis jeg var til nogen hjælp)
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede loppehund Nybegynder
10. januar 2007 - 19:58 #13
Vi får en til test i morgen, og endnu en i næste uge.

Noget har jeg hæftet mig ved.
Tjek ligheden mellem Vega L51 og Zartego når vi snakker design!

Forbavsende ens, hvilket gør mig lidt mistænksom :(
Begge modeller har låg som vipper ned over bagsiden. Ved Sddata der forhandler Vega vil undersøge dette. Men glæder mig til at se dybere i denne fætter :D
Avatar billede haverslev Novice
10. januar 2007 - 20:20 #14
loppehund, prøv lige at kigge her: http://www.eksperten.dk/spm/755143
Avatar billede segato Nybegynder
10. januar 2007 - 20:59 #15
Jeg fik min tw3 i mandags, og jeg var faktisk meget overrasketover den. Design er utrolig lækkert og stil rent, og den kørste vista med AERO perfekt. To af mine kollegaer bestilte kort tid efter en. Jeg så dog at priserne på dem er steget lidt. Men jeg kan kun give en varm anbefaling, hvis du bor i kbh er du velkommen til at komme og se den.
Avatar billede segato Nybegynder
10. januar 2007 - 21:01 #16
Hvis de er ens Vega L51 og Zartego  er sddata da godt nok dyre. Dres priser er jo langt over for noget mindre indmad.
Avatar billede loppehund Nybegynder
11. januar 2007 - 09:43 #17
Segato - jeg snakker designet, og ikke indholdet :D

haverslev - kigger lige
Avatar billede segato Nybegynder
11. januar 2007 - 13:40 #18
Loppehund, jeg snakker begge ting. De ligner hinanden har samme spec med sddata ligger langt over i pris. Det der undrede mig.
Avatar billede loppehund Nybegynder
11. januar 2007 - 14:02 #19
Ja, men sådan er det. Der er også forskel på bentzinpriserne fra station til station osv.

Zartego skal nok hæve prisen grundet efterspørgelse, og grunden til de er billige nu er, at de er relativ nye på det mobile markede