Avatar billede thegreenfox Nybegynder
28. december 2006 - 19:47 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

Lydkort driver problemer

Hej

Jeg sidder her på min medion bærbar og står pludselig uden lyd.
Under enhendshåntering er der ikke noget galt med driveren, og hvis man fjerner driveren, og lader windows installer den igen opstår problemet igen....

Mit lydkort hedder: Realtek AC´97 AUDIO.

ps. jeg har et USB lydkort, og det virker heller ikke mere.
Avatar billede gurly Praktikant
28. december 2006 - 20:12 #1
aller nederst på denne side finder du sektionen "audio" og i mitten af denne sektion finder du ac97, vælg en driver der passer til din windows
http://www.station-drivers.com/page/realtek.htm

hvad er det for et usb lydkort du har ?
Avatar billede thegreenfox Nybegynder
28. december 2006 - 20:13 #2
et H5 USB
Avatar billede thegreenfox Nybegynder
28. december 2006 - 20:16 #4
okay,  jeg kigger lige på det

du kan lige skrive en besked med "svar" så jeg kan give dig dine point hvis det virker
Avatar billede gurly Praktikant
28. december 2006 - 20:16 #5
ved du om dit bundkort har chip far VIA  ?  for hvis den har kan du finde ac97 driver her også  http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2
vælg styre system, vælg "audio"  så kommer der flere ac97 drivere, men det kommer så an på hvad chipsæt dit bundkort har, ved du hvad bundkort der er i den ?
Avatar billede thegreenfox Nybegynder
28. december 2006 - 20:17 #6
nej, jeg kan ikke finde nogen oplysninger om mit bundkort, har prøvet ved flere lejligheder....
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2006 - 20:23 #7
Du kan hente programmet EVEREST  som kan give dig en masse oplysninger om din pc. http://www.majorgeeks.com/download4181.html
F.eks kan du klikke på Motherboard, klikke på chipset, nederst på siden kan der hentes opdateringer via producentens www. adresse.
Avatar billede gurly Praktikant
28. december 2006 - 20:24 #8
hedder det bare sådan ? H5 USB
et du har købt løst eller hvad ?
var der ingen driver med ?
Avatar billede thegreenfox Nybegynder
28. december 2006 - 20:27 #9
Der var en driver med, og den virker heller ikke....
(det er et steelsound headset)
Men jeg tror problemet ligger et andet sted, efter som at begge lydkort ikke virker.
Avatar billede gurly Praktikant
28. december 2006 - 20:30 #10
ja jeg ville nok bruge haverslev´s link, og så finde ud af hvad bundkort du har, og hvad chipsæt du har, og hvis det er via, så finde de bundkort drivere som passet til fra det via link jeg lagde  c",)
så kan du også få de andre bundkort drivere der høre til dit bundkort, for dem har du åbentbart ikke ?
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2006 - 20:36 #11
Du skriver "står pludselig uden lyd."
Har du slettet, opdateret, kørt oprydningpå reg.databasen eller ændret på noget, så fejlen er kommet derefter ?

Så kunne du jo prøve en Systemgendannelse:
Klik på start, klik på programmer, klik på tilbehør, klik på systemværktøjer, klik på systemgendannelse, marker ”Gendan computeren”. klik på næste og vælg en "fed" markeret dato, (før problemet opstod) og klik på næste. Den genstarter og gendanner pc`eren.  Når den har gjort det, kommer der en boks, som klikkes OK på.  Det er muligt at fortryde gendannelsen, ved at gå ind i ”systemgendannelse” og klik på fortryd sidste gendannelse.
Avatar billede gurly Praktikant
28. december 2006 - 20:37 #12
det driller lidt haverslevs link, men når man er inde på siden og klikker oppe for oven og vælger at downloade eksempelvis fra frankrig, så går den ind på en ny side, hvor der står "spyware doktor" der skal man IKKE klikke download, i stedet oppe i explorer give et popupvindue tilladelse, så åbner det rigtige download vindue
Avatar billede gurly Praktikant
28. december 2006 - 20:40 #13
det direkte link til programmet der kan fortælle dig om dit bundkort er
http://files5.majorgeeks.com/files/67c08c98984cc2bc4b9d1f0d2fe6726a/systeminfo/everesthome220.exe
Avatar billede thegreenfox Nybegynder
28. december 2006 - 20:43 #14
okay, jeg skal lige have genstartet min computer (med alle de installs)
men da jeg lige er i gang med at download en wow patch så går der lige en time inden jeg kan sige om det virker, indtil videre mange tak for de hurtige og informerende svar. jeg håber at det virker
Avatar billede gurly Praktikant
28. december 2006 - 20:49 #15
alle de installs ? installerede du bare hele striben eller hvad ?
fik du hentet everesthome  ?  eller fik du bare "spyware doktor" ?
Avatar billede thegreenfox Nybegynder
28. december 2006 - 20:50 #16
jeg tog hele rækken (undtagen spyware doktor), og prøver mig frem,
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2006 - 20:54 #17
Jeg har nu ingen problem med det link, blot skal man huske at hente/klikke på den gule line der kommer frem, når man har klikket på en af DL stederne - HVIS man kører med IE popup blokker.
Avatar billede thegreenfox Nybegynder
28. december 2006 - 20:55 #18
jeg bruger Firefox (  som resten af de fornuftige mennesker:D  )
Avatar billede gurly Praktikant
28. december 2006 - 21:06 #19
så burde du jo starte med everesthome, så du kan se hvad det rigtige er, i stedet for bare "prøve dig frem"  c",9

ja jeg har også firefox, men må indrømme det for det meste bliver IE da jeg syntes firefox er for længe om at får startet op, kan nå at åbne 3 IE vinduer på samme tid c",)
Avatar billede thegreenfox Nybegynder
28. december 2006 - 21:08 #20
Navnet på mit Motherboard er: Notebook MAM2080
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2006 - 21:26 #21
Avatar billede gurly Praktikant
28. december 2006 - 22:53 #22
resten af bundkort driverne hvis du skulle få brug for dem
http://www.treiberupdate.de/treiber-download/treiber-Medion%20MAM2080-xp-0.html
Avatar billede gurly Praktikant
28. december 2006 - 23:02 #23
og nyeste driver for dit SteelSound 5H v2 USB  kan du finde midt nede på denne side
http://www.steelseries.com/products/steel_sound/steelsound_5h_v2_usb/information
Avatar billede thegreenfox Nybegynder
30. december 2006 - 17:10 #24
okay, nu virker det igen, men jeg har stadig ikke lyd ingame i forskellige spil, nok fordi at der ikke er nogen standart lydenhed....
hvordan sætter jeg en endhed ind som standart?
Avatar billede haverslev Novice
30. december 2006 - 17:21 #25
Er den sat som standard her ?
Start > Kontrolpanel > Lyde og Lydenheder
Klik på faneblad Lydenheder og check at dit lydkort står alle 3 steder i "drop down" feltet
Avatar billede thegreenfox Nybegynder
30. december 2006 - 17:25 #26
jeg kan overhovet ikke ændre i dem, da der ikke er nogen lydenhed..

men jeg fandt ud af det, enheden var sat til: "brug ikke den enhed til lyd" (noget i den retning..

men nu er jeg så i tvivl om hvem af jer der skal have pointene...
I har begge være en stor hjælp
Avatar billede haverslev Novice
30. december 2006 - 17:28 #27
Du kan dele points mellem deltagerne, som du vil, se blot her:
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar

Godt nytår ;o)
Avatar billede thegreenfox Nybegynder
30. december 2006 - 17:30 #28
Jo tak i lige måde:D