Avatar billede tm_pedersen Nybegynder
28. december 2006 - 19:08 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

ide problem

jeg har et problem med at jeg får først en advarsel der ser sådan ud:
Der blev fundet en fejl på enheden \Device\Harddisk0\D under en paging-handling.

derefter en fejl meddelelse der ser sådan ud:
Enheden \Device\Ide\IdeDeviceP0T0L0 svarede ikke inden for timeoutperioden.

Lidt om min computer:
Pentium 4 presscott 2,8
bundkort: albatron px848pv pro
1024 mb ddr
windows xp

Vil gerne have løst problemet.

jeg har kørt scandisk og formateret har også prøvet med en anden harddisk, udskiftet kabler.
Avatar billede milter Ekspert
28. december 2006 - 23:01 #1
Hvor mange harddiske har du på computeren? Hvis du kun har en, hvor mange partitioner har du så på den?

Har du haft ekstern harddisk/USB-stick koblet til computeren under installationen af XP?

Starter computeren op efter fejlmeddelelsen?
Avatar billede tm_pedersen Nybegynder
28. december 2006 - 23:31 #2
jeg har 2 hardiske tilsluttet den ene er delt i 2 og den anden er delt i 3, jeg har ikke haft noget i usb under installation udover min mus.

nogen gange genstarter den selv, andre gange går den bare i stå.

hvis den går i stå skal jeg slukke helt for den, ellers vil den ikke starte op.
Avatar billede milter Ekspert
28. december 2006 - 23:54 #3
Er problemet opstået, efter du har formateret og geninstalleret?

Ligger XP på C-drevet?

Hvad har du på D-drevet?
Avatar billede tm_pedersen Nybegynder
29. december 2006 - 00:54 #4
problemet kom et ca. 4 måneder efter at jeg havde formateret den sidst.

ja windows ligger på c drevet.

D drevet er tomt
Avatar billede nva Praktikant
29. december 2006 - 10:15 #5
Efter at have læst lidt rundt omkring på nettet har jeg fået indtryk af at det kan skyldes en dårlig/ustabil strømforsyning - hvis du har mulighed for at prøve med en anden, så er det måske løsningen. Eller hvis du kan fjerne noget, der bruger strøm (extra harddiske, cd-drev osv.) så vil den måske vise sig mere stabil.
Avatar billede milter Ekspert
29. december 2006 - 16:30 #6
Hvis du højreklikker "Denne computer" på skrivebordet > Administrer > Diskhåndtering > Hvad siger den så her om dine drev og partitioner?
Avatar billede tm_pedersen Nybegynder
30. december 2006 - 01:29 #7
nva:
Er ved at prøve med en anden strømforsyning

milter:
Den siger at de alle er iorden
Avatar billede nva Praktikant
01. januar 2007 - 11:11 #8
Lægger et svar som du bare afviser, hvis du ikke kunne bruge mit input.
Avatar billede tm_pedersen Nybegynder
01. januar 2007 - 14:26 #9
den kommer stadigvæk med fejlmeddelsen.
Avatar billede milter Ekspert
01. januar 2007 - 15:13 #10
Er drev D en partition på din primære harddisk, altså på samme disk com styresystemet?
Avatar billede tm_pedersen Nybegynder
02. januar 2007 - 05:23 #11
Nej det er en partion på den sekundære harddisk.

de er delt op således:

C: Primær
D: Sekundær
E: Sekundær
F: Primær
G: Sekundær

Den primær harddisk er en maxtor 6Y120L0 på 120 gb
Den sekundære harddisk er en maxtor 6L250R0 på 250 gb
Avatar billede milter Ekspert
02. januar 2007 - 15:09 #12
Du skrev tidligere:

"jeg har 2 hardiske tilsluttet den ene er delt i 2 og den anden er delt i 3"

Med den opsætning ville jeg forvente, at D-drevet befandt sig på din primære disk, sammen med og lige efter C-drevet.

Er der nogen grund til, at det ikke er sådan? Hvilket drevbogstav har dit CD/DVD-drev?
Avatar billede tm_pedersen Nybegynder
02. januar 2007 - 15:22 #13
det med fordelingen er noget windows selv har fordelt.
Mit cdrom drev hedder H
Avatar billede milter Ekspert
02. januar 2007 - 18:11 #14
Er det SATA-diske?

Måske kunne du starte med et check af diskenes helbred. Til det kan du bruge Maxtors eget program PowerMax. Det kan findes i linket herunder. Læs vejledningen grundigt:

http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.3c67e325e0a6b1f6294198b091346068/?channelpath=%2Fen_us%2FSupport%2FSoftware%20Downloads%2FAll%20Downloads&downloadID=22
Avatar billede tm_pedersen Nybegynder
23. januar 2008 - 16:22 #15
milter smider du ikke et svar?
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2008 - 16:33 #16
Kommer her med tak for point.