Avatar billede dj_cyber Nybegynder
28. december 2006 - 12:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde Directx 9.0c på min copmputer!

Hej.

Jeg har fået fat i et spil - Staldens Hemmelig - som kræver Directx 9.0c. Directx'en ligger på cd-rommen til spillet hvor jeg har installeret det fra. Men spillet kan ikke finde min Directx. Jeg gik så på nettet og downloadede det fra Windows's site og spillet siger det samme!

Den siger:
"It appears that Directx 9.0c is missing. Please reinstall Directx 9.0c."

- Hvilket jeg så os har gjort... Hmm...
Hvordan kan man evt. se om man har installeret Directx?

MVH.
Simon
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2006 - 12:26 #1
Klik på start, klik på KØR og skriv dxdiag + OK
På første side - faneblad SYSTEM - nederst vil staå Diretcx version

Installerew du med en admin.konto ?
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2006 - 12:31 #2
Har du evt. opdateret dit grafikkorts driver ?
Det er muligt at dit grafikkort ikke kan bruge directx 9 eller det som minimum skal opdateres med ny driver
Nyeste driver til Gforce grafikkort?
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Nyeste driver til ATI grafikkort?
http://www.ati.com/support/driver.html
Avatar billede dj_cyber Nybegynder
28. december 2006 - 15:57 #3
Så vidt jeg ved er mit grafikkort et "Intel(R)82815 Graphics Controller".
Finder man det ikke ved at højreklikke på DEnne Computer og så vælg "administrer" og så trykke på "Skærmkort"?
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2006 - 16:32 #4
Det tyder på, at det er et on-borard grafikkort, er den en bærebar ?

H-klik på Denne computer, vælg Administre, vælg Enhedhåndtering, vælg + udfor skærmkort og se hvad der står der.

Hvis det er en bærebar, så skal du lige gå på producentens hjemmeside og finde driveren der.
Det kan muligvis også blive nødvendigt med en stationær , så prøv lige at checke dere update sider
Avatar billede dj_cyber Nybegynder
28. december 2006 - 17:06 #5
Min driver på 82815 Graphics Controller er nyere end dem man kan downloade fra Intels hjemmeside... Men intet af det har hjulpet...
Det er en stationær fra Dell...
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2006 - 17:30 #6
Hvad hedder din DELL maskine - nr ? evt. service tag ?
Det er muligt at dit bundkort chipset skal opdateres.
Avatar billede dj_cyber Nybegynder
28. december 2006 - 18:57 #7
Dell optiplex GX150 tror jeg, men jeg ved ikke hvor jeg skal finde ud af det henne?
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2006 - 19:40 #8
Avatar billede dj_cyber Nybegynder
28. december 2006 - 20:13 #9
Tak for hjælpen :) Det virkede sq at installere en lidt ældre driver. Tak for hjælpen ;)
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2006 - 20:15 #10
Godt det virkede og Selv tak ;o)