Avatar billede bischoff Nybegynder
28. december 2006 - 01:14 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Køb af bærbar

Hej,

jeg har været så uheldig at få stjålet min gamle bærbar og skal derfor ud og købe en ny. Nu er det sådan, at jeg ikke er 100% inde i bærbarområdet og vil derfor høre om nogle gode råd/idéer.

Jeg læst nogle forskellige sider angående gode råd bl.a. http://www.laptopworld.dk/
og finder centrino tiltalende, da dette medfører længere batteritid

Bærbaren skal først og fremmest benyttes til studiebrug, dvs vægt, støj, batteri og WLAN er første prioritet, derudover så er det i min interesse, at få så meget ud af bærbaren mht spil som økonomien tillader, da jeg normalt benytter min stationære PC til dette. Spilkravet må dog ikke gå ud over støjniveauet og vægt.
Det vil det ikke gøre noget, at den kan afspille film (bl.a Combo-drev), dog er dette et absolut minimums krav, da det er sjældent at jeg ser film på en bærbar.

Jeg vil betale et sted mellem 7000-8000.

Jeg har selv set lidt på denne her efter at have læst anmeldelsen på laptopworld.dk, men andre idéer er mere end velkomne.

http://www.laptopworld.dk/Anmeldelse_HP_Dv2115ea.php

På forhånd tak
Avatar billede pillpopper Nybegynder
28. december 2006 - 01:56 #1
Jeg har ikke selv den største erfaring med h.s.t til dette. Men du venter vel med at købe den til vi kommer ind i det nye år. For så er de alle sammen jo faldet i pris.

Held og lykke:)
Avatar billede bischoff Nybegynder
28. december 2006 - 02:27 #2
Joo, den var skam planen, men hvordan er det mht udsalg, er det ikke kun forbeholdt de store kæder som fx elgiganten, Fona etc, ikke dermed sagt, at jeg ikke vil købe disse steder, hvis prisen er iorden  ;)
Avatar billede bischoff Nybegynder
28. december 2006 - 05:45 #3
jeg faldt over denne her, der umiddelbart koster det samme som dv2115´en men denne her har 1,73 Ghz processer, så er den ikke at foretrække. Den har dog ikke bluetooth som 2115´en

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF25a/21115-314929-1308945-1308945-1308945-12724272.html

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=250171
Avatar billede bischoff Nybegynder
28. december 2006 - 05:50 #4
Avatar billede kogt Nybegynder
28. december 2006 - 13:51 #5
forskellen paa de to er cd/dvd branderen. den ene har mulig hed for og "skrive" paa cd med txt under brandingen eller efter saa meget er jeg heller ikke inde i det...!!
Avatar billede dbtech Nybegynder
28. december 2006 - 13:57 #6
LG laver dejlige laptops, de er pæne og med specielt 9 celle batteri kan man samlet arbejde 5-6 timer (programmering, compiling, save dokumenter etc.).

Den har DVD og hele pivemøget.

Jeg kunne specielt godt lige model M1 - men de har også nogle papirstynde nogle til rimelige priser.
Avatar billede loppehund Nybegynder
28. december 2006 - 21:14 #7
pillpopper - hvorfor mener du de falder i pris!
Avatar billede binauhus Nybegynder
28. december 2006 - 21:22 #8
Jeg er utrolig glad for min 2 Ghz MacBook 13".
Utrolig lækker studiemaskine og har en perfekt størrelse til formålet.

Apple giver en smule i studierabat, men stadig er det en dyr maskine.

MVH
Peter
Avatar billede bischoff Nybegynder
29. december 2006 - 05:47 #9
Tak for de supplerende idéer, valget faldt på en Hp pavilion dv2115ea og idtil videre er jeg ovenud tilfreds med købet.

binauhus og dbtech smid et par svar så får I nogle point for jeres indsats ;)
Avatar billede binauhus Nybegynder
29. december 2006 - 19:25 #10
Det er også en udmærket maskine du har valgt.
Jeg er selv ret vild med deres bølgede udsmykning på maskinen og låget.

Tillykke med din nye maskine.

MVH
Peter