Avatar billede thegreatnerd Nybegynder
28. december 2006 - 00:25 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hak i lyd og video

Min computer er begyndt at hakke i lyden og i billedet - ligesom om jeg har for mange processer kørende. Og det er lidt skiftende. Hvis jeg fx prøver at se en film i VLC så kan enten lyd og billede hakke eller begge dele.

Jeg har lige hentet en stor codec pakke, og jeg har seneste drivere til både lyd og grafik
Avatar billede nobob Nybegynder
28. december 2006 - 01:13 #1
hvad siger din CPU-brug i joblisten?? <ctrl>+<alt>+<del>
Avatar billede thegreatnerd Nybegynder
28. december 2006 - 01:19 #2
Det meget forskelligt - nogle gange er den 100% andre gange er den 10% kun
Avatar billede nva Praktikant
28. december 2006 - 08:05 #3
Jeg vil fraråde dig at hente store samlede codec-pakker, da de ofte er bundlet med alt muligt skidt. Hent kun de codecs, som du skal bruge. Ofte kan du se hvilke codecs det drejer sig om med Gspot http://www.headbands.com/gspot/download.html
Avatar billede redhack Nybegynder
28. december 2006 - 09:37 #4
Hvor hurtig er din cpu? Nogle film i HD kvalitet kræver jo min. en 3GHz processor.
Avatar billede thegreatnerd Nybegynder
28. december 2006 - 11:41 #5
Jeg har en 3 ghz, 1 gb ram
Avatar billede thegreatnerd Nybegynder
29. december 2006 - 23:19 #6
Jeg tror det har noget at gøre med en sløv HDD jeg har. For uanset hva jeg laver på den HDD så går det langsomt, så jeg skal skaffe mig en ny, for den er helt nyformateret. Men nva må gerne lægge et svar for GSpot - det er et genialt program!
Avatar billede nobob Nybegynder
31. december 2006 - 18:14 #7
der måligge en proces og bugge, skal da kun ligge på 2-3%,nå du ikke bruger din computer, eller bare surfer mm.... tjek om der ikke er en process der ligger og suger det hele, højst sandsynligt svchost.exe eller explorer.exe
Avatar billede nobob Nybegynder
31. december 2006 - 18:16 #8
tjek osse at der ikke er nogle konflikter på noget af dit hardware, samt at alle drivere er installeret.
Avatar billede thegreatnerd Nybegynder
01. januar 2007 - 13:15 #9
Jamen er det ikke systemprocesser der skal køre?
Avatar billede nobob Nybegynder
01. januar 2007 - 13:42 #10
jo, men de skal jo ikke suge al CPU-kraften
Avatar billede thegreatnerd Nybegynder
01. januar 2007 - 21:51 #11
Hva kan man gøre ved det så? Hvis de gør?
Avatar billede thegreatnerd Nybegynder
07. januar 2007 - 16:38 #12
NVA... Lægger du et svar?
Avatar billede nobob Nybegynder
10. januar 2007 - 11:04 #13
Du kan hente adaware her -> http://www.lavasoft.com/download_and_buy/product_comparison_chart.php det kan nogle gange tage noget af al det spyware man får ind... ellers installer noget virusscanner.
Avatar billede thegreatnerd Nybegynder
10. januar 2007 - 18:15 #14
Jeg har et par effektive programmer til at tage det med :) Bla.a spybot og hijackthis
Avatar billede thegreatnerd Nybegynder
27. august 2007 - 21:38 #15
.