Avatar billede gangsebangse Nybegynder
27. december 2006 - 21:16 Der er 5 kommentarer

Hjælp til Java

Hej.

Jeg overvejer at lære at lave spil i java, på samme måde som på eks. komogvind.dk

Nogen der kender et godt sted at starte??
Evt. bøger kurser mm.

Martin
Avatar billede allanrbo Nybegynder
27. december 2006 - 21:54 #1
Java er en stor verden :-) Der findes tusindvis af gratis "tutorials" til hjælpe dig i gang med at skrive "java applets" (som altså er javaprogrammer der kører i en webbrowser) hvis du prøver at søge på google. Desværre er det ret tungt at begynde at lære java, og man skal nok ikke regne med at lave grafiske spil inden for det første stykke tid.

Hvis dit mål er at lave spil til en webbrowser, kan du få federe resultater hurtigere hvis du leger med Flash (en demoudgave/trail kan vist hentes fra adobe.com hvis du leder lidt rundt).
Avatar billede gangsebangse Nybegynder
28. december 2006 - 00:48 #2
Jeg er bekendt med at det vil komme til at tage tid, og det generer mig ikke.!
Jeg har i forvejen en side, hvori der er et community med point.!

På siden har jeg udelukkende flash spil,(har ikke lavet dem selv) som giver et antal point for at spille spillet.
Jeg vil gerne have det sådant at man kan vinde point i spillene, ikke kun point for at spille det.!
Der kommer java ind i billedet.
Hvis ikke der er en der har bedre forslag, eks. C++, Delphi, eller andet.!
Avatar billede arne_v Ekspert
28. december 2006 - 01:09 #3
http://www.eksperten.dk/artikler/717

fortæller lidt om hvordan man kan gå igang med Java
Avatar billede arne_v Ekspert
28. december 2006 - 01:10 #4
C++ er endnu tungere at komme igang med end Java

og ikke specielt velegnet til web
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2007 - 03:12 #5
kommet videre ?