Avatar billede tinne-s Nybegynder
27. december 2006 - 00:57 Der er 7 kommentarer

Backup af Windows XP ved formatering

Jeg har en 3 mdr. gammel bærbar ACER, der allerede godt kunne trænge til en formatering. Problemet er at det Windows xp - media center edition, som hørte med, var installeret på den, men der fulgte ikke nogen cd med.
Hvordan kan jeg lave en backup eller andet af Windows XP, for så at installere det efter en total formatering af computeren?

Vh Tinne
- har læst der er ældre indlæg om samme emne, men har stadig ikke kunnet tyde, hvad man skal gøre.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. december 2006 - 09:50 #1
Du tager og brænder de materialer du ikke kan undvære over på en cd eller dvd.

For at få gang i Acer recovery skal du trykke på Alt + F10, efter det får du en maskine med nyt software, det eneste du skal geninstallere er programmer og opdateringer du selv har lagt ind. :-)
Avatar billede hcma Novice
27. december 2006 - 13:14 #2
alt det der var lagt ind på forhånd, da du købte din Acer, ligger på en "skjult" partition og er klar til at blive brændt over på cd, som du så kan bruge til re-install.
tag fat på din manual og læs hvordan du gør det.  (er normalt det første man gør, når man får en af de sa.... præinstallerede "uden cd-maskiner")
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. december 2006 - 13:53 #3
hcma, det er ikke helt rigtigt det du fortæller, har selv en ret ny Acer, det eneste du får med over hvis du brænder en recovery er - Styresytemet alene uden de ekstra programmer Acer har lagt ind. så lad den ekstra partition blive liggende på pcen. :-)
Avatar billede hcma Novice
27. december 2006 - 14:38 #4
sorry - det var jeg ikke klar over.
men under alle omstændigheder, skal man have brændt WinXP alene over. så man i det mindste har den, hvis (læs når) hd'en bryder sammen, da man ellers intet har at gøre godt med.
De ekstra applikationer Acer lægger ind - har man slet ikke mulighed for at gendanne dem når hd'en bryder sammen - hvis ikke, er de ekstra penge man giver for det intet værd.
En anden ting er så (min egen personlige mening) at det nu er skønt selv at kunne bestemme, hvad der lægges ind og at man bør kræve selvstændige program-cd'er udleveret ved køb af præ-installeret pc.
Avatar billede hcma Novice
27. december 2006 - 14:40 #5
hov - glemte lige..
man kunne jo lave et Ghost, der kan genskabe det hele, hvis (når) man skal skifte hd'en  ;o)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. december 2006 - 15:54 #6
Ja man kunne også have købt det sidste "komputer for alle", der ligger Acronis True Image 7 med i en fuld version - den er perfekt til at tage en kopi af hele styredervet incl. programmer. Du har ret i det var nr 1 at de programmer der fulgte med ved købet, lå på en cd for sig selv.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. december 2006 - 09:43 #7
Rettelse det var i det forrige blad gratis versionen af Acronis True Image var med. :)